Gå til innhold

Varmeapparat fungerer ikke + 2 ting til.

Ranger emnet

NorFU

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en opel vectra a 1990. Her om dagen sluttet varmeapparatet å blåse luft i bilen, så det første jeg gjorde var å sjekke sikring. Sikringen var ikke gåen men byttet den alikavel, men til ingen nytte. Da tenker jeg det er 3 ting til som kan være feil, motstanden, viftemotor/børster eller bryteren i bilen.

Hvordan kan jeg sjekke om det er bryteren i midtkonsollen? Er det vanskelig?

Hvordan kan jeg sjekke om det er viftemotoren/børstene?

Hvordan kan jeg sjekke om det er motstanden?

er det noe annt som kan være feil?

Jeg har åpnet å snurra på vifta i tilfelle den var stuck... Det var den ikke.

Lurer på 2 ting til, er det noen som vet hvordan man strammer handbrekket?

Jeg har ikke innstruksjonsbok til bilen, hvor kan jeg få tak i det?

Takker på forhand for svar!

Endret av NorFU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som motstanden er gåen, vist du ikke har hørt noen ulyder i vifta, men skal ikke si noe sikkert.

Håndbrekket kan strammes ved håndbrekket, du ser det fort vist du tar bort trekket.

Men vist den tar forskjellig på hjulene kan du ta av felgene og stramme med et flatjern i et av de åpne hullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stramme håndbrekket der på en vectra a. Er vel på b det gjelder evt. enkelte vectra a. Tviler på at det går på din. Skal ikke si 100% men rimelig sikker, du får bare se selv. Men du kan stramme det ved bakakslingen, der wire'en deler seg til to og du kan stramme inni hver bremsetrommel. Skjekk at justeringsskruen ikke går rundt alt for lett, da vil brekket bli slappt igjen med en gang du bruker det.

Ang. vifta så er det veldig typisk at det motstanden som ryker når vifta kutter ut..

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider