Gå til innhold

vil en turbo-bil gå normalt, med demontert turbo?

Ranger emnet

Gjest hafnor

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å få montert inn en 2.4l turbo-motor på merkeverksted i sverige på min norske bil.

For å få motor godkjent i Norge, vil jeg be verkstedet om å utelate turboen, men beholde mest mulig elektrisk, vacuum, sensorer osv. Spørsmålet blir da: kan du kutte ut turboen og deretter få bilen til å gå normalt, uten masse omlegginger og økt bensinforbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok - jeg ser poenget- du mener bensintrykkregulatoren vil forvirre hjernen. Jeg vet at på de enkle 80-tals hjernene gikk dette bra, men det det kan hende du har rett i at på nyere biler går ikke dette bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok jeg får vel aksepere det som en løsning da- spørsmålet da blir: jeg kan ikke gjøre det, jeg vil heller ikke bruke et dyrt norsk tuningfirma her i Bergen- Hvordan er det -har seriøse verksted eller merkeverksteder begynt å installere megasqirt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med en ørliten peiling på elektro kan installere MS, trenger ikke være guru for å få til dette. Ferdig MS kan kjøpes, da ferdig satt opp til din motor. Eneste du må gjøre er å få noen til å mappe dette, vet de fikser slikt på Stord.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 modell og MS??? Da tror jeg det er lettere å godkjenne en org motor med turbo gitt.

det er noe med dette.....hm for å avsløre den videre planen min; jeg tenkte å godkjenne bilen i to trinn: først uten turbo, -så med turbo.

kommer jeg til biltilsynet med en bil med 100hk opp fra orginalen, rister de på hodet og jeg må gå slukøret ut døren igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider