Gå til innhold

Dårlig kontakt i radiokabel

Ranger emnet

Ducatie

Anbefalte innlegg

Det har sisste måndene utvikla seg til å bli svært dårlig kontakt i radiokabelen i bilen min. Det er enden på kabelen, altså sjølve "kontakten"/"pluggen" som skall inn i spilleren som er dårlig.

Kjøpte meg en antenne-adapter som eg plugga i kabelen slik at eg kunne koble til min ny innkjøpte pioneer spiller og bruke denne. Dette fungerte veldi fint i starten, sjølv om antenne-adapteren også den gang satt ganske løst (pga pluggen/hetta på radiokabelen). Men nå i ettertid har kontakten/pluggen blitt dårligere og dårligere, og eg møster radio signalet berre ved å sette spilleren inni dashbordet igjen. Så eg fere per dags dato og kjører uten radio.

Noen formeninger om gode løysninger for å fikse dette?

Setter veldi pris på hjelp !

Info

Bil: Opel Astra Sport 98-mod

Spiller: Pioneer DEH-7300BT

På bilde nr.1 ser dere radiokabelen som har dårlig kontakt, uten antenne-adapteren.

På bilde nr.2 ser dere radiokabelen med antenne-adapteren tilkoblet/tilplugget

post-65546-13804853695262.jpg

post-65546-13804853695288.jpg

Endret av Ducatie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å klemme sammen sidene på radiopluggen slik at den klemmer bedre?

Ellers finnes det skjøter for coax-kabel å få kjøpt, de har det på elektrobutikker og slikt. Slik som denne: http://www.elektroimportoren.no/?View=compare&Action=add&Article=6500831

Så må du få tak i en ny plugg å klemme på den kabelen du har...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å klemme sammen sidene på radiopluggen slik at den klemmer bedre?

Ellers finnes det skjøter for coax-kabel å få kjøpt, de har det på elektrobutikker og slikt. Slik som denne: http://www.elektroimportoren.no/?View=compare&Action=add&Article=6500831

Så må du få tak i en ny plugg å klemme på den kabelen du har...

Har prøvd å klemme sidene sammen, men er fortsatt ikke noe bra...

Hva er det du mener eg skal med ein sjøt? Eventuelt kan eg vell "bare" skaffe meg ny plugg å sette på denne? Men tingen er at eg hørt at det ikke er berre å sette på en ny plugg, at det må gjøres på spesielle måter ved en slik plugg og derfor helst bør utføres av fagfolk? Eller er det bare tull? Og hvor kan eg få tak i en slik plugg?

Hvis ikke det holder med å klemme sidene på pluggen mer sammen så er vell dette eneste løysning...? Eller?

Endret av Ducatie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg brukt skjøt, og da skjøtet på en kabelstubb med plugg som jeg klippa ut av en bil på høggern. Da tok jeg også "riktig" type plugg, slik at jeg ikke trengte adapter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg brukt skjøt, og da skjøtet på en kabelstubb med plugg som jeg klippa ut av en bil på høggern. Da tok jeg også "riktig" type plugg, slik at jeg ikke trengte adapter.

Ser den.. Skulle tatt turen til eit slikt "bilopphoggeri" og fått tak i et par deler.

Eg får ta å se etter en slik plugg daa å se om eg ikke får til å sette den ordentlig på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider