NothinDoin Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Målte ladespenningen på batteriet, og den var 13,88v. Jeg synes det var litt lite, men er det normalt på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 (endret) Egentlig er det en helt perfekt ladespenning om man tenker batteriets ve og vel :) Var dette på tomgang eller turtall? Ladespenningen endres vel å skifte børsteholder (innebygd regulator), sitter bak på dynamoen. Regulatorens spenning er påstemplet bak på regulatoren. Den under er på 14V. Endret Desember 7, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Desember 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 13,88 Volt høres bra ut :) Mener å huske at ladespenningen skulle ligge omkring 14 volt. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 13,9 volt er ok, litt lavt for kalde norske vinterdager, men ikke lavt nok til at det burde være ett problem, målt på tomgang så er det ikke noe å klage på, jeg pleier å måle på tomgang og 2-2,5 krpm, da pleier ladespenning å komme opp mot maksimalt. Er batteriet litt langt nede eller stort forbruk så er dette veldig bra. Selv kjørte jeg en hel vinter, med en uorginal dynamo som hadde ladespenning på 13,5 Volt, aldri problemer, men må innrømme at alt elektrisk fungerte bedre med 90a bosch og 14V bosch-regulator(ladespenning opp mot 14,4 ved måling) Idèell ladespenning her hos oss er 14-14,4, noe mere sliter på batterier og pærer, mindre vil ikke gi optimal lading ved kalde dager. 13,9 er helt akspetabelt :-) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg