Gå til innhold

Opel Omega basskasse, dobble 15" T2

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en omega A Sedan, som jeg idag har klart å trykke inn doble 15" RF T2 subber i.

Men kassen som jeg har skrapet sammen funker ikke så bra synes jeg.

Noen som kan tipse om størrelse, størrelse på porter og eventuelt vinkler?

Har idag subbene stående oppover med 2stk 4" porter direkte mot bagasjeluka på høykant.

Tenkte og få i enda ett 4" port for å prøve først, for høres ut som det er litt lite idag.

Er koblet i 4ohm nå, skal kanskje gå ned til 1ohm i framtiden, men skal oppgradere litt i strømnettet først.

Mvh

Jim R

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere faktorer som gjør at dette ikke låter så bra...

1. Det er Rockford suber, og de er ikke kjent for å låte så fint.

2. plasseringen av subene er ikke optimal, de burde pekt bakover mot bakenden av bilen.

3. Kassa kan være helt feil til dine elementer, noe jeg tipper den er når du sier du skal prøve et rør til, hehe

En bassreflekskasse skal være riktig tunet til elementene, så hvor stor er kassa du har i innvendig liter? Og hvor lange er rørene?

Skal du ha bessreflekskasse til EN 15" T2, så bør den være på 80 liter, og ha 1stk rør med diameter 15cm og lengde 43cm.

Så med andre ord så burde kassa di ha to kammer på 80 liter hver, og to porter ;)

Hvilken forsterker bruker du på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere faktorer som gjør at dette ikke låter så bra...

1. Det er Rockford suber, og de er ikke kjent for å låte så fint.

2. plasseringen av subene er ikke optimal, de burde pekt bakover mot bakenden av bilen.

3. Kassa kan være helt feil til dine elementer, noe jeg tipper den er når du sier du skal prøve et rør til, hehe

En bassreflekskasse skal være riktig tunet til elementene, så hvor stor er kassa du har i innvendig liter? Og hvor lange er rørene?

Skal du ha bessreflekskasse til EN 15" T2, så bør den være på 80 liter, og ha 1stk rør med diameter 15cm og lengde 43cm.

Så med andre ord så burde kassa di ha to kammer på 80 liter hver, og to porter ;)

Hvilken forsterker bruker du på dette?

Sant, men er vell ikke bygt for å låte direkte pent dette.

Er vell høyest mulig DB jeg er ut etter!

Angående at de skulle være plassert slik at de peker bakover er jeg klar over, men fikk kassen slik den var, og da var eneste løsningen slik desverre, tenkte og gjøre om dette senere.

kassa er ca 150liter -+ 10liter, og grunn til at jeg skal prøve enda ett rør er for at jeg bygde om kassen litt, før peket portene rett opp, og endret da derfor dette med og prøve meg litt fram. :)

Jeg bruker en SoundMagus 3000w, digital.

Vet de er mye diskutert, men funker veldig flott for mitt bruk. :)

Tenker ikke å bytte ut denne, da jeg skal få mest mulig ut av det jeg allerede har :)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er viktig at en bassreflekskasse er riktig til de spesifike elementene, og i ditt tilfelle så skal kassa være på 2x80 liter innvendig, og hvert kammer skal ha et rør på 15cm x 43cm.

Når du nå sier du skal prøve med et rør til, så skal du være obs på at jo flere rør du har, jo lengre skal de være.

Var jeg deg ville jeg laget en ny kasse som passer perfekt i bilen din. Skrå den mot baksetet osv så den tar minst mulig plass. Refleksrørene kan du da gjerne ha opp i hatthylla også. Forsterkeren du har funker fint til de elementene, men kjør gjerne i 1ohm for mere effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider