Gå til innhold

bytta termostat, bitteliten lekasje i pakningen.

Ranger emnet

chris292

Anbefalte innlegg

bytta termostat på bilen min igår. men etter å ha kjørt litt ser jeg at jeg har fått en bitteliten lekkasje i pakningen, så ser jeg litt på biltema siden nettsider og finner denne http://biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Motorblokktetning-36637/ vil denne funke tror dere? noen som har brukt den og hatt suksess med den? står jo at den tetter alle lekkasje permanent. hvis dere bare har hatt dårlige erfaringer med den tar jeg meg heller jobben med å skru opp igjen og legge på pakningspasta og isteden for den dårlige papirpakningen, men vil helst slippe å måtte skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Remulade, det svineriet har ingenting i en motor å gjøre. Har du lekkasje så fiks feilen/lekkasjestedet, ikke hell på motoren all slags lurium som på sikt gir større problemer.

Kjøp ny pakning og monter denne, blir det billigste og det enkleste, i alle fall i lengden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok slurv som gjør at det lekker. Monter det på nytt, pakningen kan du helst sikkert bruke på nytt. Bruker du pakningslim så demonterer du, gjør rent, avfetter og sørger for at det ikke kommer vann. Så smører du på, legger på lokket på og skrur til. En annen måte er å bare la lokket ligge intill, eller skru det intill. Så venter du til limet har størknet før du skrur til, da får du klem på pakningen og den tetter bedre. Men pakningslim tetter alltid hvis du gjør godt forarbeid, og det ikke kommer til vann, bensin osv.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider