Gå til innhold

vacum


wernils

Anbefalte innlegg

hei..har et problem med automatkassen på 190diesel`n..har skiftet olje og filter på den,men den fusker opp til 4 giret fra tredje..km.stand er 252000..Så er det sånn at jeg har en mulig lekkasje på vacumsystemet en plass..sentrallås virker ikke,lysjustering virker ikke..hører pumpa slår inn under baksetet..lekkasje...har dette noen innvirkning på girkassen?..noe vacumstyring der?Er altså ikke helt sikker på dette...noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen har ingenting med resten å gjøre, den har egen pumpe og er ett separat system.

 

Når det gjelder lysjustering sitter ofte problemet i eller ved lyktene.

 

Hvordan fungerer stoppinga?

 

Forklar litt mere om girtrøbbelet?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist ikke sentrallåsen funkere er det ei elektrisk vacuumpumpe under baksette som kanskje har tatt kvelden eller så har du lekkasje en plass i en av dørene eller koffert, går pumpa ei stund etter du har åpnet døra?

 

når det gjelder lysjusteringa så regner jeg med det er nivåreguleringa på lyktene dette bryterhujelet du mener? i såfall så er lyktejusteringa vacuumstyrt, kan så å si at vacuumslangene som går inn på lyktene har gått av eller bryteren er defekt.

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..takk for svar:)) Sal skjekke dette med lyktene... Girproblemet består i at den veksler tregt fra 3 til 4 gir. Kan jo være lamellslitasje..skiftet olje for ca.2 mnd.siden..ble klar over etterpå at det finns en momentomvandler i kassa som også må tappes ned..(hvis det heter det da..). Må jo være ca.2 liter der.. Kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregt skifte fra 3 til 4 gir er vel ikke helt uvanlig, finnes en fiks på dette, men man må vel inn i ventilhuset å rote litt.

 

Kjør kassa varm, skru ut pluggene på både converter og bunnpanne: La det renne av seg, skru ut bunnpanne, obs, ca 1 cm med olje igjen der. Skift filter, pass opp at pakninger er der de skal, monter sammen bunnpanne og plugger. Fyll 5 liter olje, start opp og hell på 1 liter til, peile deg videre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår