wernils Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 hei..har et problem med automatkassen på 190diesel`n..har skiftet olje og filter på den,men den fusker opp til 4 giret fra tredje..km.stand er 252000..Så er det sånn at jeg har en mulig lekkasje på vacumsystemet en plass..sentrallås virker ikke,lysjustering virker ikke..hører pumpa slår inn under baksetet..lekkasje...har dette noen innvirkning på girkassen?..noe vacumstyring der?Er altså ikke helt sikker på dette...noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Sentrallåsen har ingenting med resten å gjøre, den har egen pumpe og er ett separat system. Når det gjelder lysjustering sitter ofte problemet i eller ved lyktene. Hvordan fungerer stoppinga? Forklar litt mere om girtrøbbelet? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzerk Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 vist ikke sentrallåsen funkere er det ei elektrisk vacuumpumpe under baksette som kanskje har tatt kvelden eller så har du lekkasje en plass i en av dørene eller koffert, går pumpa ei stund etter du har åpnet døra? når det gjelder lysjusteringa så regner jeg med det er nivåreguleringa på lyktene dette bryterhujelet du mener? i såfall så er lyktejusteringa vacuumstyrt, kan så å si at vacuumslangene som går inn på lyktene har gått av eller bryteren er defekt. Siter MB 190E 2.3 1987 16V Look http://WWW.MB190KLUBB.com Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wernils Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Vel..takk for svar:)) Sal skjekke dette med lyktene... Girproblemet består i at den veksler tregt fra 3 til 4 gir. Kan jo være lamellslitasje..skiftet olje for ca.2 mnd.siden..ble klar over etterpå at det finns en momentomvandler i kassa som også må tappes ned..(hvis det heter det da..). Må jo være ca.2 liter der.. Kan dette ha noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Tregt skifte fra 3 til 4 gir er vel ikke helt uvanlig, finnes en fiks på dette, men man må vel inn i ventilhuset å rote litt. Kjør kassa varm, skru ut pluggene på både converter og bunnpanne: La det renne av seg, skru ut bunnpanne, obs, ca 1 cm med olje igjen der. Skift filter, pass opp at pakninger er der de skal, monter sammen bunnpanne og plugger. Fyll 5 liter olje, start opp og hell på 1 liter til, peile deg videre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wernils Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2011 Takk for svar:)) Skal prøve det der. Ha ei riktig god jul:)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.