vwgolf3 Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 hei, jeg kjøpte for noen dager siden en Volvo 240 STV. Alt så og var bra til jeg gikk igjennom bilens service historikk og utførte EU-Kontroller jeg fant da ut at kilometeren på bilen er blitt tuklet med ( ca -80 000 km) hva burde jeg gjøre, ved tanke på Regelverk o.l? Kjøps kontrakt ble aldri skrevet.. På forhånd Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 HVORFOR SKRIVER DU IKKE KONTRAKT???? Så lenge du ikke har gjort det får du ikke gjort en dritt.... Det blir ord mot ord! Hvis du klarer og bevise at den er blitt tuklet med vil eier bare si at det har jeg fortalt deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf3 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 Ja, Sant det. Men har det noe og si på lover og regler, er det ulovlig og kjøre med uoppriktig kmstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 Er det ikke bare og dra hjem til personen og konfrontere han? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 Skru kilometertelleren fram igjen, så er du kvitt problemet. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 Skru kilometertelleren fram igjen, så er du kvitt problemet. *LIKER!* xD hehe.. må være årets kommentar xD hehe Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 Du kommer ingen vei uten kontrak. Heller ingen vits med dobberposting av denne tråden! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Dette er uansett en relativt gammel bil, som sikkert har kjørt relativt langt. Om en 15-20 år gammel bil har gått f.eks 250 eller 340 er ikke så viktig. Det som betyr noe er hvilken stand bilen er i. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Slått sammen trådene av respekt for medbrukere som har svart i begge, ellers skulle jeg slettet den ene. Dobbeltposting er helt poengløst og ikke ønsket på dette forumet. Slutt med sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf3 Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Aldri mer dobbeltposting, greit. har tatt poenget.. Men dere svarer ikke på det jeg spør om! jeg lurer på om dette kan gå utover meg, med tanke på hvis jeg blir tatt i noe form for teknisk kontroll eller lignende og de finner ut at km. standen er stilt tilbake? Bilen er nettopp eu godkjent og er ingen feil med det what so ever. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Nei. ingen problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Det kan være sannsynlig at det har blitt skiftet speedometer i bilen, kanskje før han du kjøpte av kjøpte bilen selv. Er vel for faen ikke noe å henge seg opp i, det er jo ikke penger å tjene på å stille tilbake km på en slik bil. Du tror vel ikke bilen hadde vært billigere om den hadde gått 60k mere? Glem hele saken, dette er normalt på gamle biler og har sjelden noe med svindel å gjøre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Hadde ikke gidda å brydd meg på en så gammel bil! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 men nå handlet det ikke om hva dere hadde gjort, men om det hadde straffet seg, siden norge er et drittland når det gjelder lover og regler :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjoholt Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Skriv alltid kjøpskontrakt, selv om bilen koster 10.000 kr. For alt du vet eksploderer bilen neste dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg