Gå til innhold

Bensinpompe 2005 mod

Doser_86

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt bilen på Bertel O Steen for å feilsøke et startproblem når bilen er varm. Den må kimes lenge. Det rare er at når bilen er kald så starter den på null komma niks. Bilen har akkurat hatt stor service og da skiftet bensin filter. (ikke originalt). Bertel O Steen har tatt betalt 2700kr av meg bare for å si at det er bensinpompa som trekker drivstoffet tilbake. Høres dette riktig ut, eller kan det være montert feil bensinfilter?

Spørsmålet mitt om det er bensinpompa, hvor sitter denne? Bertel skulle ha 6000kr for å bytte denne. Jeg får tak i pompa til 3000kr, så dette gjør jeg selv.

Takker for alle svar.

Mvh

Magnus Høve

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa pleier å sitte enten under baksetet eller under trekket i bagajserommet, dvs at det sitter ei luke der du må skru opp for å komme til. Et bensinfilter passer som regel bare på en type bil. De kan jo ha satt det feil vei, men det er lite sansynlig.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at den sitter i bagasjerommet, men er jo en jækla jobb å ta opp teppet for å komme til! Feil vei tviler jeg på at de har gjort! Finnes det bensinfilter med tilbakeslagsventil?

Synes det er rart at pumps skal trekke bensin tilbake så fort bilen blir stoppa, men jo lenger den står jo mer pomper den frem igjen.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider