Gå til innhold

97 A3 1.8 T. ( Solenoid Valve boost Pressure) N75 output open ?? Lader Lite ?

Ranger emnet


devil201

Anbefalte innlegg

God Dag kjære Audi entusiaster:)

 

Håper dere kan gi meg noen gode råd.

 

bilen er ifølge forrige eier ( dame i 40 årene ) ikke chippet. Men ifølge en svensk chiptuning forhandler så sa han at bilen er chippet ( men jævli poor jobbad ) var tech7 eller noe lim over den nye chippen ( type husker jeg ikke , men startet på B , har funnet ut tidligere at det er ett Amerikansk \ Engelsk merke ).

 

Men uansett. Bilen går helt vanlig men vil tro bilen kanskje har gått i nødmodus ( selv om jeg bare tror ). Lader 0.3 - 0.35 på alle gir utenom 5 gir hvor den presser seg opp til max 0.4.

 

Har tatt Vagcom\VCDS eller hva det heter hos en kompis og fikk opp feil ( Solenoid Valve Boost Pressure (N75) output open. Den er nå byttet til ny fra Norsk bildelsenter , men ga ikke utslag på å hjelpe. Har ikke fått slettet feilkoden.

 

Jeg vil tro at :

 

- LMM er defekt

 

- gassspjeldet

 

- lekkasje i slanger ( selv om da ville jeg hørt ett sus fra slangene og ville mest sannsynlig fått høyere turbotrykk over 0.3.

 

- Hjernen er av en eller annen defekt grunnet ( piss poor jobbad )

 

 

+++ Må jeg slette feilkoden i Vagcom\Vcds for at den nye N75 ventilen skal Jobbe som normalt ? eller vil dette gå automatisk etter av å på tenning ?

 

 

 

Håper ihvertfall på noen gode råd hva som kan være feil eller informasjon som kan sjekkes!

 

 

 

Mvh Devil201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte inn med vagcom for og få n75 oprativ igjen, ligger feilkode inne til den er slettet tenker jeg. fjern den så skal du nok få ladetrykk igjen :) hadde noe av det du sier vært deffekt ville bilen 1. jaget på tomgang 2. fusket. så gjør den ingen av de delene så er det bare få slettet feilkoder så skal den fungere igjen!

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Mitt lokale Mekonom Verksted å tatt ny diagnose . Hvor vi fikk opp samme som hos kameraten min , N75 ventil og G40 sensor. Og slettet begge feilkodene , men ingen ting hjalp. Dem anbefalte å bytte G40 kamaksel sensor , så ville jeg nok merke forskjellen.

 

selv om jeg er litt skeptisk.

 

Hva ville dere gjort ? må kjøpe delen ny ettersom skrap handlerne har dette på motor for videre salg. så kjipt å cashe 1500 + monterings kostnader på 1 del som jeg ikke er så sikker på kommer til å gjøre underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vi gjort var å tilkoble , fant feilene med 1 gang, og så slettet vi dem . så nevnte jeg bare at vi skulle dobbel sjekke med å skru av å på tenninga. Men feilene kom ikke tilbake pr. det tidspunktet. kan jo selvfølgelig komme tilbake når jeg skrudde på motoren igjen uten at jeg har fått sjekket det nå.

 

Har en kamerat som skal sende over den lille loggen vi lagret forrige gang vi sjekket. så kan vi se om dere blir noe glupere av den en jeg er :)

Kan jo selvfølgelig være en liten bagatell , eller en haug med feil som ligger bak det. No matter what. det skal fikses:)

 

 

Håper på flere gode råd å svar:)

 

mvh stig aka devil201

Endret av devil201
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en feilkode (tall) og en forklarende tekst sammen med den feilkoder, sant vel? Hallsensoren burde være temmelig enkel å få tak i, gjerne også låne en som fungerer for å teste?

 

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open

 

Possible Symptoms

Reduced Power Output

Boost Pressure too Low

 

Possible Causes

Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Open Circuit)

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute 1 tur og sett litt under panseret og fant G40 sensoren takket være quattro73. så nå blir det å skru litt imorgen å få ut hjernen på kjerra for å finne ut chip produsent å ettersøke hvem som solgte chip og hvor det ble montert så kanskje jeg blir litt smartere av det. Eventuelt da kjøpe ny G40 sensor\Brukt Sensor etter å fått klarsignal om bilen er chippet eller ei.

 

Uansett legger jeg ut feilkodene her så fort jeg får tak i dem så kanskje dere kan få hjulpet meg litt mere :)

 

Takk for all hjelp

 

Mvh Stig aka devil201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos ett verksted å fått diagnose igjen

 

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Open or Short to Plus

Possible Causes

Wiring to Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) faulty

Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) Installation faulty

Camshaft Timing Out of Specification

Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) faulty

Possible Solutions

Check Wiring to Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

Check/Replace Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

Check Camshaft Timing

Check/Replace Engine Control Module

 

 

 

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open

Possible Symptoms

Reduced Power Output

Boost Pressure too Low

Possible Causes

Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Open Circuit)

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty

Possible Solutions

Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

 

 

Vi slettet disse igjen , men kom fort opp igjen. Vi testet også wastegate med bensin stasjon pumpe og merker at den åpner og lukker seg . Har også åpnet hjernen å sett ett chip, fant ingen kjent merke bare " a3t-" og noen tall på en liten hvit lapp på chip. Vi tok å sjekket bensin forbruk og fant ut at på tomgang ( 860 rpm ) så brukte den 1 liter ! Holy shots! Her er det noko gale !! Help me !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår