Gå til innhold

passat 2002 2,0l bensin 116hk -noe å si om den type motor?

Ranger emnet

conconsal

Anbefalte innlegg

Vil mye heller anbefale en 1,9TDI. Mener å ha hørt at den motoren ikke er det beste kjøpet, og at den er en smule lat. Men sikkert noen her som kan svare bedre enn meg :)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 er grei den, ville heller anbefalt 1.6 - 102hk istedet (helt grei :) hvis du bryr deg om bensinforbruk, og ikke at bilen er så veldig sprek) eller 1.8T (hvis du vil ha en sprek og god motor)

Eneste jeg vet om 2.0 er at de bråker mer enn de går, tror ikke 1.6l og 2.0l har så mye forskjeller, tror støy og bensinforbruk er de største forskjellene. Du kunne eventuelt funnet en 2.0l 130hk, men ville heller anbefalt 1.8T

Kort oppsummert så ville jeg gått for 1.8T hvis du vil ha en sprek god bensinmotor.

1.6 hvis du bryr deg mer om forbruk enn hestekrefter

2.0 (mer støy, ikke stor forskjell på effekt 2.0l 115hk og 1.6l 102hk)

Hvis du vil gå for diesel så er 1.9 tdi et veldig godt valg (enten 100hk eller 130hk) disse er veldig gode motorer, også ganske spreke, men støyer veldig i forhold til bensinmotorene.

Når du ser på forbruk, så bruker diesel klart minst, men 1.6literen er også ganske økonomisk, 2.0 og 1.8T bruker litt mer pr mil selvfølgelig, men tror du får mer igjen somsakt av å velge en 1.8T istedet for 2.0l f.eks.

Ville valgt manuell girkasse framfor tiptronic :) da disse har mindre sjans for feil.

Prøv å finn en med 1.9TDI :) eller 1.8T hvis du vil ha bensin :)

håper dette hjalp litt på vei :)

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurigs: Jeg har hørt at det er en god del feil med 1.8T-motorene? Kan hende jeg har hørt om tilfeldigheter, men mener å huske at det var mye problemer med dem, blant annet med turboene.

Vennligst rett meg om det ikke stemmer! :)

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har hørt på 1.9tdi og 1.8T er at turboen blir dårlig, og må dermed byttes etterhvert.

Har inntrykk av at 1.9tdi og 1.8T har relativt lite feil generelt:)

Noen biler kan da selvfølgelig ha mer problemer enn andre, men hvis servicer er fulgt opp, og den ikke er mye grisekjørt, så holder de fleste motorene lenge :)

Har selv en 2002 modell 1.6l bensin, er veldig fornøyd med den :) bruker lite bensin, og har ikke hatt noen feil sålangt, men har bare hatt den i nesten 4mnd da :) og den bruker så å si ingenting olje :)

Girkassene derimot er en annen sak, tiptronic (automat) har hatt flere problemer, når de kommer rundt 150 000km - 200.000km ++, noen må overhales, eller i noen tilfeller må hele girkassen byttes, og dette er dyrt. Derfor så passer du på å få en bil som har fulgt serviceprogrammet (hvis du skal ha automat) Hvis bilen har fulgt servicer skal den ha byttet girolje hver 60.000km :) flere som har automat som har holdt godt over 200.000km også :)

Men Manuell girkassen har vesentlig mindre feil, så jeg anbefaler at du går for en bil med manuell girkasse :)

Har inntrykk av at 1.8T og 1.9tdi har minst feil, går best, bruker minst drivstoff med tanke på hestekrefter.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider