ehrnst Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by Granada3.0GL r vel noen sierrakasser som har reverssperre ved å løfte under spaken, kan muligens gå likevel, men på f. eks skropel rekord er det vrient, men kan jo trikse med staga der da...... fra 90' og oppover el. no er det revers sperre:) ikke på den det var snakk om her. så her er det nok bare å kappe:) Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by Tombra Må få skyte inn at "krage" bare var et ord jeg brukte. Hva fagtermen er aner jeg ikke:) Var bare det som datt inn i hodet mitt:p Har sett flere produsenter (bla a Momo) som har girkuler med "krage" Så jeg må finne en som er ment for biler med reverssperre? En grunn jeg kan se til at folk vil kappe girspaken sin må jo være at det er mye penere med en nett liten spak enn en wannabe lastebil spak. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by seric Kan noen opplyse meg om vitsen ved å kappe girstanga? er jo like mye vandring, og du må strekke deg lengre for å nå stanga. Er ihvertfall det som er resultatet i min escort. Jeg ville heller valgt short-shift enn å kappe girstanga. Like mye vandring?? I bilen min er det ganske høy midtkonsoll, og jeg bruker den som armlene..derfor kuttet jeg girstanga slik at den lå perfekt i handa mi:) Det ser også mye bedre ut Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seric Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Ok. Siden de fleste biler har forskjellig midtkonsoll så trekker jeg tilbake utsagnet mitt. BMW og de fleste "sportsbiler" har vel gjerne høyere midtkonsoll enn en del andre seter. Min midtkonsoll ligger omtrent paralell med gulvet, så for min del passer det ikke med kapping. ;) Siter x '94 Escort 1.6 16v I love deadlines. I like the wooshing sound they make as they go by. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Man kan jo heller forlenge staget under girspaken istedenfor å kappe den. Finnes mange "enkle" løsninger på shortshift. De som lager sånne kit er ikke tryllekunstnere vettu!;) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PON Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Og kappe girstanga er jalla! det som bestemmer vandringen er hvor lang den er nede ved leddet til overføringen! er den lenger blir vandring kortere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Et godt trix for å kappe gearstanga fort og enkelt er å bruke en "tang". Jeg brukte en tang som man bruker bla for å klipe over kraftige "strømledninger" / høyspentkabler. Funket kjempefint, og fikk ett rent og bra kutt! Kjekt å kjenne noen som driver med elektro og slikt for et kraftselskap feks ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharchy Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 er vel mulighet for å bruke en såkalt "rørkutter" også? vi brukte en slik til å kappe kobberrør, som vi brukte som foring på en Alu-klosse vi laget i praksistimen. Siter Ford Escort Xr3i '86 mod. Ålgård Gatebilklubb "Anotherone Bites The Dust" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Her kan dere se hvordan man lager shortshift kit til min bil , har ikke tenkt å lage det selv. Og min girspake er kappa av endel, men nå vet jeg ikke hvordand en var før forige eier gjorde det :P Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Og kappe girstanga er jalla! det som bestemmer vandringen er hvor lang den er nede ved leddet til overføringen! er den lenger blir vandring kortere! Det blir jo mindre vandring når girstanga er kortere også. Det kan du teste selv ved å strekke ut armen din og bevege den opp og ned, da ser du at hånda beveger seg mer enn feks albuen. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Jeg monterte B&M Shortshift på min bil igår, det annbefales! Er som natt og dag! Hadde forventet en bra forbedring, men den overgikk alle forventninger. Tight og fin, og ekstremt kort vandring! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.