Gå til innhold

Problemer ved kaldstart av 300TDT..


KemnX

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil virkelig prøve å få bilen min i topp stand.. Men da trenger jeg litt hjelp.

Har en motor som kakkler en god del hele tiden. Hadde ute alle dysene og målte åpningstrykk.

Alle åpnet på 145 bar. Sprøytebildet var ikke 100%.. Så jeg har nylig kjørt dyserens på bilen..

De værste lydene forsvant, men enda en god del igjen..

Så var det kaldstarten da, bilen hoster som bare det å går elendig ved kaldstart.. Også ved + grader.. Men, akkurat etter jeg har starta den går den bra.. Men virker som den slutter å ettergløde for tidlig og da begynner og hoste etter 1-2 sekunder..

Har også et problem (tror jeg) med vakumsystemet.. Må ruse motoren en del, eller kjøre et stykke før ting begynner å fungere. Da vil jeg fremm til at bremsekraftforsterker ikke virker med en gang.. Og får heller ikke stoppet bilen..

Lurer da på om alt kan ha noe med vakumet og gjøre.. Slik at den for feil mengde drivstoff. Kan nevne at jeg også har justert ALDA litt.

 

Ting som kan nevnes til slutt..

Har nylig byttet motorolje m/filter.. Samt begge dieselfiltrene..

 

Teksten ble kanskje noe rotete. Men håper dere forstår ;)

 

mvh Kenneth

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ved litt mere..

 

Ang. girkassa..

For jeg kan sette bilen i gir uten å trå på bremsen ( har hørt at dette er vakumstyrt)

Også girer den rart.. Spesielt når jeg ikke har gasspådrag.. da smeller den virkelig i gir (+ at jeg har slakke i diff å defekte foringer til innfestinga for diffen) Noe som gjør at om jeg triller i nedoverbakker uten gass å bilen girer, smeller det så jeg kjenner det i hele kroppen..

Men trår jeg litt på gassen girer den fint.

 

Begynner å tro at det er vakumsystemet som gir alle symptomene på bilen min, men siden det er min første mercedes så vet jeg ikke stort bedre..

 

Derfor trenger jeg innspill fra noen som kan noe om dette!

Endret av KemnX

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår