Gå til innhold

Bytte H7 pære Passat 2006mod

Ranger emnet

Steinar31

Anbefalte innlegg

Skal være bare å dra av kontakten fra pæra.

Om den sitter litt hardt, kan det være greit å stikke inn en liten skrutrekker og vippe/vri for å få løs kontakten.

Den manualen du har må vel nesten være amerikansk den med så fæle advarsler :)

Skifte lyspærer er ganske ufarlig. Om du skulle være uheldig å knuse en pære så behøver du dog ikke å stikke nesa nedi for å kjenne hvordan det lukter.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona har en 2006 PASSAT, med H4 pærer... Jeg sliter med å få den nye pæra på plass, den henger fast, lyser, og gir da noe lys ut på veien også, men jeg treffer ikke spora...

Trangt som faen er det også, noe mine lett oppkutta pølselabber vitner om også, noen tips for å få det faenskapet på plass, uten for mye bannskap og lyst til å knuse hele bilen? For sta til å kjøre på verksted og be om hjelp også da veit man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være bare å dra av kontakten fra pæra.

Om den sitter litt hardt, kan det være greit å stikke inn en liten skrutrekker og vippe/vri for å få løs kontakten.

Den manualen du har må vel nesten være amerikansk den med så fæle advarsler :)

Skifte lyspærer er ganske ufarlig. Om du skulle være uheldig å knuse en pære så behøver du dog ikke å stikke nesa nedi for å kjenne hvordan det lukter.

--

Hei Bwana,

Må jeg dele den sorte plast delen i 2 (ser ut som den er delbar) eller må jeg ta av metallfestet som ligger innenfor selve pæren?

Eller er det så enkelt at man bare trekker pæra ut fra sokkelen? hva er det som er festet i de to hullene helt på bakenden?

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt ned på denne siden så ser du nøyaktig hvordan pære og kontakt sitter sammen.

http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/HID-install-DRL-disable.htm

(litt lettere å se når fotografert ute av bilen, i stedet for å fomle med fingrene i trangt mørke)

Hoghead: Er du sikker på at du har H4 pærer originalt i din bil? De har 3 kontakter og kombinert fjærn- og nærlys.

Jeg har bare sett H7 og Xenon på nyere Passater.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har H7, kjøpt hos forhandler, så pærene er riktig, bare jobbing i blinde som er problemet :)

Er faktisk helt utrolig vanskelig å komme til inni lampa og samtidig finne festet.

Har ikke fått bytta pære i dag heller, ha bare forska litt på det forrige uke.

Manualen jeg leste om advarsel ang. bytta av H7 var fra manualene som følger med Passatn, merkelig at det skal være skummelt å bytte ei pære, blir jo vettskremt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, problemet er at det er så trangt at det nesten ikke er mulig med normale store "gulrot-fingre"

Her er en guide (for 2001-2003 modell):

http://home.comcast.net/~slashpub/headlights/ReplacingHeadlightBulbs.pdf

Det greieste er trolig å ta ut hele pære med ledningene på, ved å vri hele pæreholderen litt mot klokka.

Mulig festet er litt annerledes på 2006 modellen slik at du kanskje må klemme inn "vingene" på det metall-klipset?

Det ville naturligvis være enklest å skifte pære om man tok ut hele lyskasteren, men da må støtfangeren av først for å komme til de nederste festene :(

http://articles.dashzracing.com/2001-2002-2003-2004-2005-volkswagen-passat-projector-headlights-installation-guide/

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...