Gå til innhold

passat 2.0 automat problem

Ranger emnet

golf_IV

Anbefalte innlegg

Holder på men en passat 2.0 2001 mod som har automat,

girkassen står i noe de kaller for hydralisk 3gir. med andre ord den står i limp mode pga

Address 02: Auto Trans Labels: None

Part No: 01N 927 733 FB

Component: AG4 Getriebe 01N 4946

Coding: 00000

Shop #: WSC 00851

VCID: 76E80FF552DC22E

1 Fault Found:

00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)

03-00 - No Signal

Målt alle sensorer som er på girkassen, det er 2 stk som er like og de ble målt til 800 ish ohm. men fant annen deffekt en, dette er ikke g38 sensoren etter hva jeg har skjønt. da denne her har mange kabler inn, er noen bevegelige greier på enden som kan trykkes inn, er vel ca 8+ ledninger som går inn på denne, har også noe chip greier innvendig i den.

denne blei da byttet men hjalp lite, pga var mye irr og brent på printkortet i chipen som står inne i sensoren.

må jeg inn med vagcom eller vcds for og fjerne denne feil koden? prøvd ta av batteri osv men hjalp ikke noe.

var en som mente hjernen var død men da burde det ikke vært kontakt med noen av sensorene ?

den kan gires manuelt til 3 gir så over i drive men slå ikke inn overdrive, girer heller ikke ned selv.

også noe rart med giroljen, denne er klumpete hvit, ikke helt hvit men litt. har tidligere vært skiftet radiator pga lekasje. vært skiftet girolje 2 ganger i ettertid. girkassen blei overhalt for 3.5 år siden.

rett før bilen går inn på diagnose time hos møller

noen tips?

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel fordi den har hentet feilkodene fra ecu til girkassen at den har kommet opp der? det jeg trodde,

hva betyr den her :03-00 - No Signal

betyr det at det ikke er signal fra g38 eller at det er noe annet?

audi 100 2.2 quattro

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er g38 sensor byttet, alle ledninger målt. alle virker som går til girkassen, det er byttet ca 2 liter girolje. Men får enda opp feil på g38 sensoren.

KAN det ha noe med og gjøre at motorlampa lyser pga feilblanding (lambda, el lmm er def) at girkassa ikke vil stå i annet en 3 gir når den blir satt i Dive?

Hvis jeg sletter feilkoder mens jeg kjører så virker kassa akkurat som den skal i ca 3 sek. så er ikke girkassa det er noe feil med..

hadde bilen inne til feilsøknings time hos møller men de blei ikke akkurat noe særlig klokere. og kom fram til deffekt sensor. selv om den er målt og fungerte, kjøpte da ny. dro hjem monterte virker enda ikke. byttet den med g68 sensoren, disse er like. samme feil enda.

audi 100 2.2 quattro

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, siden din siste post har alle 'normale' folk sovet og så reist på jobb, der de fortsatt er.

Dersom sensoren er bekreftet i orden og kablingen til den verifisert ok, så er muligens feilen i selve ECU for girkassen (01N 927 733 FB).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. møller fikk ikke noe problem med verken hjerne eller kasse, problemet ligger i at er nesten umulig få tak i en brukt hjerne. den er vist ganske spesiell og man må fort til utlandet og få tak i en billig. koster rundt 12000 ny. veit du om noen steder man kan skaffe sånt billig? skulle helst bare prøvd en og sjekket

audi 100 2.2 quattro

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

feilen vil ikke rette seg opp. haha. men fra spøk til revolver, motorlampe begynte lyse før girkassen kutta helt ut. den kommer opp pga feil blanding og foreslår da lmm eller lambda som feil. det er ingen reaksjon fra lmm når denne kobles fra!... fra det jeg veit så skulle det da hjelpe bytte denne, men det gjorde det altså ikke. lambda er og sjekket hos møller og at den var i orden. han målte kun varmevernet. så det er to feil på bilen nå, eller har alltid vært, Feil blanding og girkasse. girkassen dukker opp med feilen g38 sensoren, speed sensor.

sjekket for ledningsbrudd og ikke funnet noe eller så mye som dårlig kontakt engang.

skal ta den med til et verksted som er ganske flinke på sånt og se hva som skjer der, for nå har jeg gitt opp.....

audi 100 2.2 quattro

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider