Gå til innhold

Toppakningskifte med mye trøbbel 1,6 97 mod. AHL

Ranger emnet

Helgeland

Anbefalte innlegg

Var et profesjonelt motorverskted som plante toppen og byttet ventiltetninger.

men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..

før jeg begynte med toppakningskifte var den inne til en "forløpig eu kontroll" for og finne ut om jeg ville påkoste bilen dette. og verkstedet fant kun 1 foring som var gåen. og at bilen så ellers gangske bra ut.

fant ut at jeg sklle påkoste bilen og sente bilen inn på skikkelig eu kontroll i dag. samme verksted samme mekaniker.. og i dag finner han feil som må utbedres for den lette sum av 15 -17 tusen..

og hvis dette er i tillegg til et høyt oljeforbruk. så tror jeg jeg må krype til korset og kjøpe ny bil :(

Toyota MR2 MK2 1992 *sommerbilen*

Audi A6 1,9TDI 1999 *hverdagsbilen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Grubler meget over dette med om jeg skal påkoste bilen eller ikke.. Men er det noen av dere som vet hvor jeg kan få tatt en sylinderlekasje test? eller noen av dere som har som vil hjelpe til med testen (mot betaling) er fleksibel på plass. Men bor i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 2 feil på følgende:

-mer enn 25% rust på en av skivene bak

- Farlige sprekker på bremselange høyre foran

- Nærlys feil innstilling

- foraksel slakk i v f nedre stag + h f bakre stag nedre (dette forstår jeg ikke?) hva må skiftes her?

- Støtdempere lekasje b

- støtdempere dårlig virkning

- Fremre eksos defekt Flexirør

noen ide om hva jeg kan få får bilen som den står nå. ser bra ut innvendig og utvendig har en bulk i fremskjerm. gått 177 500km. ingen feilkoder. forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye av det som er anmerket her som bør skaffes fra höggern.

Du må han nye bremseslanger foran, og bremseskiver bak, nye støtdempere bak, nytt eksos flexirør.

Når det gjelder bærearmene foran, så er det ikke helt klart hvilket som er dårlig på venstre side, det er både et fremre og et bakre stag.

Slakk i det bakre staget på høyre side, kan være riktig, om det er ytterst (bærekule). De indre foringene på det bakre staget skal imidlertid vøre ganske myke. Mange som ikke kjenner disse bilene så godt som gir feil her selv om det ikke er feil.

Feil innstilt nærlys burde de ha fikset der og da, i hvert fall om det ikke er Xenon med auto høydejustering.

Om motor fortsatt er tvilsom, så er det nok ikke så mye mere enn vrakpanten å få for bilen.

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok eu kontrollen på et verksted. men jeg ble litt sur. for jeg hadde bilen inne 2 des og fikk konstatert gåen toppakining.. jeg forklarte han at jeg ikke viste om jeg ville påkoste den dette og han tilbudte seg til og ta en foreløpig eu kontroll hvor jeg ga beskjed om hva jeg følte var galt. men han ringte opp og sa at bilen så bra ut. og d jeg tenkte på kunne jeg kjøre lenge til med.. (bremse skiva bak) akkurat 1 mnd etter. bilen er ikke kjørt den ahr stått inne i en garasje så finner han alle disse feilene? er litt irreterende..

Endret av Helgeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye av det som er anmerket her som bør skaffes fra höggern.

Du må han nye bremseslanger foran, og bremseskiver bak, nye støtdempere bak, nytt eksos flexirør.

Når det gjelder bærearmene foran, så er det ikke helt klart hvilket som er dårlig på venstre side, det er både et fremre og et bakre stag.

Slakk i det bakre staget på høyre side, kan være riktig, om det er ytterst (bærekule). De indre foringene på det bakre staget skal imidlertid vøre ganske myke. Mange som ikke kjenner disse bilene så godt som gir feil her selv om det ikke er feil.

Feil innstilt nærlys burde de ha fikset der og da, i hvert fall om det ikke er Xenon med auto høydejustering.

Om motor fortsatt er tvilsom, så er det nok ikke så mye mere enn vrakpanten å få for bilen.

Om motoren imidlertid nå er tipp-topp, så har du jo en bra bil igjen for det det koster deg å reparere.

--

er ikke xenon. og trodde også at dette var noe di gjorde automatisk. så ble rett og slett litt skuffet. har alltid brukt dem og har vert greie.. men nå synes jeg de viste en annen side av seg selv.. men er det noen billigere plass og handle deler enn bildeler.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Har nå solgt gullet :( motoren skapte seg helt i dag. og gikk bare på 3 sylindre. så tok den vanskelige avgjørelsen og selge den. har ikke plass til 3 biler og er avhengig av og ha en bruksbil som virker.

så nå er jeg på jakt etter A4 eller A6. men får se det ann på økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du noe for den?

Jah fikk litt.. det sto splitter nye felger på bilen og kanon bra dekk så bare det var verdt litt. men fikk litt. og håper for selgers skyld at der bare er bagateller med motoren. det var leit og måtte selge den.. kanon kjørekofort synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider