Gå til innhold

Takluke

Ranger emnet

Rhaps0dy

Anbefalte innlegg

Aner egentlig ikke, men vil anta at det ikke bare er rett frem. For det første må du SAGE hull i taket, legge opp montering for styreskinner og sppilere osv. Tror det hadde vært interesant å prøvd en gang, selv om tårene hadde trilla. Godt jeg har takluke allerede da. Leter etter en elektrisk motor til denne, men men. Du får fyre opp vinkelsliperen og la oss få vite hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en donorbil, så borer du ut alle punktene som holder takluka på plass oppi og får den ut. Hele sullamitten.

Så trykker du den oppi din egen bil fra innsiden, og sveiser fast.

Skjær hullet ca 2cm mindre enn takluka og brett taket ned og sveis.

Svært enkelt forklart..

Vanskelig og tidkrevende er det, kanskje ikke noe for hobbymekanikere. Blir som orginalmontert luke om det er gjort skikkelig.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Få tak i en donorbil, så borer du ut alle punktene som holder takluka på plass oppi og får den ut. Hele sullamitten.

Så trykker du den oppi din egen bil fra innsiden, og sveiser fast.

Skjær hullet ca 2cm mindre enn takluka og brett taket ned og sveis.

Svært enkelt forklart..

Vanskelig og tidkrevende er det, kanskje ikke noe for hobbymekanikere. Blir som orginalmontert luke om det er gjort skikkelig.

Men, jeg bare lurer litt, blir det ikke et problem men drenering, for det er vel slike kanaler i org. taket, og ja, jeg vet, ble litt mange komma her ja:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Aner egentlig ikke, men vil anta at det ikke bare er rett frem. For det første må du SAGE hull i taket, legge opp montering for styreskinner og sppilere osv. Tror det hadde vært interesant å prøvd en gang, selv om tårene hadde trilla. Godt jeg har takluke allerede da. Leter etter en elektrisk motor til denne, men men. Du får fyre opp vinkelsliperen og la oss få vite hvordan det går.

Har lest en plass på forumet at du kan bruke takluka + motor fra eldre Audi på Golf!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider