streetracer120 Skrevet Desember 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2011 (endret) Hei, jeg har kjøpt meg en Honda Civic 1.4 2000mod (EJ9) sedan og har etpar spørsmål: 1) lurer på om det er noen her som vet når skal man bytte regreim? x antall km / x antall år Hva skjer hvis reg.reima blir ødlagt i fart.litt greit å vite sånt :wonder: 2) tenkte også å ta en servis på bilen selv, skal handle følgende: Motor olje ( semi sentetik 10-40 W? ) oljefilter bensinfilter luftfilter (har vasket grundig den åpen "Green filter" så trenger ikke ny) tennplugger 3)Når skal de andre reimene skiftes? jeg tenker på dynamo,servo, AC. Ingenting i servisboka tyderpå at noen av reimene er byttet. (utenom reg reim som er byttet) hvor bør jeg handle delene? og burdde jeg bytte noe mer? bilen er kjørt 171000km og alle servisene er følgt. 4) Forige eieren hadde satt på åpenluftfilter, den orginale svarte plastboksen er jo fjernet. men hvis man ser lengre opp/ bak motor blokka så ser man en boks til, jeg åpnet den og i den var det også en filter. hva slaks filter er det? 5) kunne noen anbefane noen gode økonomiske nærlys+fjernlyspærer som kan gi bedre lys? kan gjerne gi litt hvit/blå lys. det er jo bare bra... gidder ikke sette på xenon /hid kit. blir bare krøll med biltransynet. 6) Hvilken type pærer har disse bilene i nær og fjernlys? takker på forhånd:roll: Endret Desember 26, 2011 av streetracer120 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
streetracer120 Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2011 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
streetracer120 Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2011 det var lite liv her gitt!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2011 Jeg tror registerreima bør byttes etter maks ca 150.000 km, eller 7 år. Skift strammer og vannpumpe samtidig. Sjekk i instruksjonsbok / servicehefte, anbefalt intervall pleier å stå der. Om reima ryker så blir det store skader. Dynamoreim etc, skiftes om de er slitt. Det pleier ikke å være noe fast intervall. Skift olje og filtere en gang eller to i året, avh. av hvor mye du kjører. For best lys, kjøp et par pærer fra Osram eller Philips, merket "Nightbreaker", "Silverstar" el.lign, som hevdes å gi 30-50% mere lys (men varer litt kortere enn standardpærer). Type pære står vel i instruksjonsboka. Mener jeg har sett H4 på en slik bil, men det kan sikkert variere med modell. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
streetracer120 Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 (endret) kjempe bra Bwana... tusen takk :) da fikk jeg svar på en del ting. i følge honda skal oljen,og olje filteren skal byttes hvert 15000km eller 1år! Endret Desember 30, 2011 av streetracer120 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg