AstraG Skrevet Desember 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Hei! Var en tur i byen med bilen i går, fyllte full tank på shell og kjørte hjem. Parkerte bilen i ca en time, så gikk jeg ut for å kjøre igjen. Starter bilen, rygger ut og kjører. Akkurat i det jeg setter bilen i 2. gir, stopper motoren. Etter det vil den ikke starte i det hele tatt. Jeg har sjekket alt av sikringer og de er ok. Virker som om den ikke får diesel. Ingen eksosdamp når jeg filer på starteren. Noen sier det kan være magnetventilen på pumpa, at det muligens er et ledningsbrudd en plass? Noen som har erfaring med dette og kanskje kan hjelpe litt? Typisk å bli fri for bil nå rett før jul :( Bilen er en 2000 modell KM: 218.000 Motorkode: X20DTH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Du er den heldige eier av den høytrykkspumpa som på de fleste opelene er utslitt på rundt 200 000 så jeg vil tro det kan være det, men ikke sikkert før du får lest ut eventuelle feilkoder. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Men ska motoren stoppe så brått når den går da? Vil jo tro at den begynner med å hoste å harke litt før den stopper? Var akkurat ute å målte om det var strøm til magnetventilen på pumpa, og det er det.. Håper ikke pumpa er def. Ei ny ei ligger på rundt 14.000 kroner har jeg hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Det kan varriere fra bil til bil, men som regel får du ikke startet den igjen. Du kan løsne på muttera på dyserørene dine og se om det kommer ut diesel når du kjinner. Nå vet ikke jeg om det er noe fødepumpe på disse bilene som sitter baki tanken. Ja både pumpa og jobben er ganske dyrt da det er registerkjede på denne og det må løsnes på. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bellduck Skrevet Desember 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Er ikke så god på diesel, men er det selve dieselpumpa som det er snakk om her? På Mekonomen finner jeg nemlig dieselpumpe til noe og 27k, mens original Bosch hos BilXtra tar de 34k for. Vennligst rett meg om jeg har forstått feil! :) Siter "Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected." Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Det kan varriere fra bil til bil, men som regel får du ikke startet den igjen. Du kan løsne på muttera på dyserørene dine og se om det kommer ut diesel når du kjinner. Nå vet ikke jeg om det er noe fødepumpe på disse bilene som sitter baki tanken. Ja både pumpa og jobben er ganske dyrt da det er registerkjede på denne og det må løsnes på. Hoff...trur kanskje jeg bare må få bilen på et verksted slik at jeg får konstantert feilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.