Gå til innhold

Det beste bil-stereo merket?

Ranger emnet

Kången

Anbefalte innlegg

Vill høre litt om hva folk mener er det beste bil-stereo merket? Evt hvem er best på sub hvem er best på forsterker osv?

Jeg personlig har hørt og sett veldig mye rart og har endt opp med Ground-zero og Rockford Fosgate som de 2 beste, og cadence like etter, hva er deres meninger?

Fortell hvorfor dere mener det, om dere har noen bra eller dårlig erfaringer med merkene!

Skal montere noe skikkelig tøft noe i bilen min snart, så er veldig fint med litt innspill fra andre også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gz er fint merke det men langt fra det beste. RF var en gang bra men kvaliteten har gått ned sammen med prisen gått opp, siden gamle dager da de var litt mindre kjente og levde for hva de lagde men blitt masse produsert drit nå, som spiller på sitt kjente navn.

cadence er langt fra det beste men greit.

men er vel egentlig ikke så viktig hva som er det beste, hele poenget er at du skal ha råd til det, så hva er ditt budsjett? og hva slags anlegg skal du bygge i bilen din? har ganske mye og si på hva merker du skal velge

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett, det er ett ord jeg ikke har tenk på du! =) jeg ser for meg feks 3stk t2's på en t40001bd og er veldig usikker på diskant sett, men må bli noe tøft.

Når du sier hva slags anlegg, så regner jeg med hvordan type lyd jeg vill ha?

Det skal være DYP og fin bass, fylldig mellomtone og tweeters som følger med mellomtonen, vill ikke noe som skjærer i øra, vill ha noe med en fin klang, ikke noe billig jalla greier som spiller høyt uten att det egentlig klarer det =)

Så er bare å komme med dine fantasjer om noe tøft noe!

Det att Rockford er ''masse produsert drit '' vill jeg nå ikke være enig. Hva er dine argumenter for att det er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som det sies over her, Rockford er ikke lenger hva det var, og du betaler masse bare for navnet. Det er MASSE som er mye bedre enn RF nå om dagen, som ikke nødvendigvis er noe dyrer, snarere tvert i mot. Når du i tillegg sier du vil ha dyp og fin bass osv, så er det ihvertfall feil vei å gå...

Se heller på Digital Design suber og Mosconi forsterkere hvis du ska ha noe skikkelig bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke hørt noe av Digital designs men ser på en woofer her nå:

http://www.ddaudio.com/mobile-audio/woofers/9500-series.aspx

Ser jo ikke ut som den har noe særlig vandring da?

Aldri vært borti Mosconi heller, har du en god mono forsterker jeg kan få se spesifikasjoner på?

Endret av Kången
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mosconi er helt sjef, har en as 200.4 selv, får lyd for hver krone. re audio skal ha noen gode bassere både for pen og høy lyd, etter hva folk skryter av.

alltid vært glad i focal for den gode lydkvaliteten. JL audio har også gode lydkvalitet bassere. selv tenkte jeg jeg skulle prøve meg på sundown audio sine bassere neste gang det skal handles, de ser veldig lovendes ut.

DD er bra fordi de enkelt og greit er bra, mye lyd og god lyd. skal du virkelig slå til så kan du spytte inn pengene i denne.http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DDZ18-18%27%27-subwoofer/DD2890

så putter du på denne for og drive den http://www.dynabel.no/Shop/Product/Audio-System-HELON-90001/AS1210 så har du mer bass enn du greier og takle ;)

men for et godt opp sett med god lyd med trykk så en combo med dd og mosconi og kanskje et feit focal frontsett så har du et fint opp sett plusser du på f.eks e pioneer p99 spiller så tror jeg ikke du vil angre.

men ting er lettere med en ca pris.

og RF ville jeg driti i, det er og kaste pengene ut vindu, kommer sykt mye lenge med samme pengene i et annet merke som ikke overpriser.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv også hørt mye bra om JL audio, kanskje det er noe å gå for, veldig mye forslag her som skal kikkes over =)

Men den 18'' skal jeg IKKE ha! 10 eller 12 '' =) også snakker om å kaste penger ut av vindu, 29 000 kr for den 18''? det er jeg vell ganske sikker på att den ikke er verdt?

er den pioneer spiller veldig bra eller? jeg har kikka litt på spilleren til ground zero, hvordan er de iforhold til hverandre tror du?

Denne spilleren: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17120

Om du absolutt vill ha en ca pris, så sier jeg mellom 10 og 100 lapper ;)

Ser flere skriver att RF er overpriset .. men har enda ikke sett noen argumentere for det, hva er det som gjør att dere mener det?

Jeg har 2 stk T2 subber selv fra før av og har en t40001bd forsterker, og jeg har vell enda ikke hørt noe som spiller finere og dyp bass (er jo mye jeg ikke har hørt enda) men jeg har hørt mye også! Som feks ground zero, det var både dyrere, mere tungdrevent så det koster enda mere i forsterker og tillegg spilte ikke like fint og dypt (var mye raskere og god punch iforhold da) så sånn jeg ser det er rockford værtfall verdt penga sine forhold til merker som:

Ground zero

Kicker

Cadence

Pioneer

og andre tilnærma merker som er hva jeg har hørt på da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du bruker RF greiene dine, hvis du er så fornøyd med det, og når du ikke vet hva "overpriset i forhold til hva du får" vil si ;)

Du må ha hørt noen GZ suber i feil kasse, med alt for liten forsterker hvis du mener RF T2 spiller penere og bedre. Skal være enig i at det kanskje er bedre enn pioneer og noe kicker, samt de billige cadence, men DD, GZ, B2Audio, Fi, og orion hcca feks er MYE bedre en RF på alle måter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit veldig godt hva det vill si å være overpriset, jeg har jo topp modellen av ground zero subben også, så kjørte den på Rockford fosterkeren, så var værtfall ikke forliten forsterker, og med en kasse som var bygd etter anbefalte mål!

Har aldri hørt Digital Designs osv men har sett på videoer på youtube av merkene og kan jo ikke si att jeg blir veldig imponert liksom, ser ut som det trøkker veldig bra, men jeg er omtrentlig bare ute etter dyp bass.

kan jo godt hende jeg ser på feil serier av subbene, så det jeg spør etter er jo hva som gjør de subbene så bra, beskriv eller send en video link hvor jeg kunne sett hvordan de spilte liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, toppmodellen til GZ skal ha 6500w rms, og det er du laaaangt unna med den forsterkeren ;)

Søk etter emma finalen fra i år feks, så ser du en norsk hvit bmw stv som vinner europa finalen, og der sitter det DD element baki. DD spiller også så dypt du bare vil, selv har jeg kjørt på med en digital innspilling av T-rex fra jurassic park, innspilt i 10hz, og det var ikke noe problem. Men de flaste gode suber skal jo bare spille de dypeste tonene da ;)

Jeg har selv solgt bilstereo i mange år, deriblandt RF, og vært i gamet i 20år nå så jeg vil si jeg har en viss peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt riktig, det står att den skal tåle 6500watt, men det er Ground Zero sine watt, rockford forsterkeren min skal gi ut 5000watt i 0,8ohm som det er koblet, og har ingen problem til å få elementet til å floppe, når forsterkeren kjører ca 3/4 effekt (muligens litt mindre og) så tåler ikke det elementet mere! Rockford watt --> Ground zero watt! =)

Fant ikke så mye når jeg søkte på emma final, var en hvit golf blant annet, men ingen bmw, help?

Alle subwoofers kan jo spille så dypt mann bare vill kan mann jo si, men det er ikke alle som klarer å holde trykket oppe på lavere, mann kan jo kjenne att det rister og sånt, men jeg vill kjenne att det blåser!

Vilken butikk selger du for? jeg tviler ikke på att du har peiling, men stusser litt på att du mener RF ikke leverer det mann betaler, de har kanskje ikke veldig gode spesifikasjoner om mann bare leser på de, men når mann hører de er de jo helt råe, men jeg kan være enig med deg når mann snakker om de mindre seriene! Prime, punch og delevis T0/T1, de leverer ikke noe særlig, men T2'en er jo ett helt annet nivå, men de krever en god forsterker, om de spilles på 1000watt høres det ikke og om mann drar opp til 1200 så begyner det plutselig å skje MYE! De subbene er veldig spesielle sånn.

Det er min erfaring med T2 da

Forresten, har du noe anbefalinger til cd-spiller kanskje og evt diskanter?

Har kikka litt på disse cd-spillerene:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7813&katid=9&mid=m436&id=&vn=736

http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17120

Hvem kan du anbefale? ground zero er jo ett godt merke, men har hørt veldig mye bra om pioneer sine spillere! Akurat nå har jeg en sony 750, men liker ikke lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde to rockford komponentsett 6.5" fra power serien..svin dyre...får enda vondt inni meg av å tenke tilbake på att eg kjøpte det,største møkke eg noen gang har kjøpt..de ble drevet av 2stk dynabel 2kanals forsterkere.. men orginal anlegge gruste de på alle områder..bilen var en ford mondeo med 5*7" orginalt... så det sier vell litt...6000kr totalt i komponent sett men likevell spilte de orginale fra de... nå har eg focal sett i samme prisklasse å det er natt å¨dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Erik, Har du da samme forsterker? Har hørt rockford power serien på en rockford forsterker, og det låt grise bra (6,5'' sett) men har også hørt 6x9 fra power serien og da ble jeg veldig skuffa, på den type elementer må jeg være enig og si att rockford er noe dritt! menn jeg skal ha 6,5'' eller 5''.

Har også selv hatt en ford mondeo og det kan jo ikke sammenlignes med rockford serien engang? Enten så må du jo hatt en for liten forsterker eller helt feil tuning? evt hoppa over delefilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider