Gå til innhold

Det beste bil-stereo merket?

Ranger emnet

Kången

Anbefalte innlegg

har nok ikke hoppet over noen delefilter..hehe...

forsterkere var fra dynabel,husker ikke modell navn men mener det var 2*150w...

testet flere plasseringer på diskantene men ingen hjalp..var like skarpt å forferdli uansett ka eg gjorde..fikk kansje litt mere spl selv om det hørtes ut som de sku sprenge men det hjelper jo ikke når du må være avhengi av å ha parasett eller ibux i bilen for å takle hodepinen du får ganske kjappt av den skarpe lyden.

spilleren var pioneer 3200bt så kan ikke gi den skylden heller..

men for all del,kansje eg er veldi kresen...om noen er fornøyde med det så er det bra men fallt vertfall ikke i smak her :-)

lykke til med bygging av anlegg forresten..håper du blir fornøyd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, åssen modell fra rockford var dette? for de kom jo med helt nye serier ifjord tror jeg det var!

Jeg er heller ikke ute etter noe SPL, fin lyd først og fremst, skal jo trøkke litt og, men det vill ddet gjøres uansett hva jeg kjøper i den prisklassen jeg skal kjøpe!

Hvordan liker du pioneer spilleren forresten? fin lyd fra den? :) vurderer pioneer selv!

Tusen takk du =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ca 2år siden så var vell den forje modellen...

største problemet var jo den skarpe lyden..i den pris klassen er det ganske mye som spiller bra...og siden du skal ha sub så trenger jo ikke komponent sette stresse med å spille bass å dermed vill de fleste sett i den klassen spille mer enn høyt nok...

likte pioneer spiller veldi godt..flott design..klar å kraftfull lyd... mange innstillings muligheter...

har hørt mye fint om kenwood sine spillere også men eg personlig liker pioneer bedre uten att eg har noen gode argumenter for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, det har nok blitt bedre i denne modellen vill jeg tro!

Okei, har prøvd en kenwood spiller, og jeg liker ikke menyene og sånt på den, har testa pioneer og de virker veldig greie sånn sett, litt mere like sony som jeg syntes har gode menyer og instillinger.

Men sony leverer ikke noe god lyd, og om du er kresen på lyden og du mener pioneer var bra, så blir det kanskje pioneer da!

Takk for tipset =)

Men vill høre hva han veteranen sier, om han kanskje har vært borti ground zero spilleren, om den er noe å sattse på, hvis ikke blir det pioneer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vært like lenge i gamet som cossie (12år) men sant det han sier husker selv når jeg startet var rf noe som imponerte men fulgt de i 12år og kan si noe at rf slipper ikke lengre inn i min bil, alt for over priset i forhold til kvalitet. dytter du inn et 10år+ sett i bilen vil det mest sansynelig låte bedre enn et nytt i samme serie.

kan ikke høre om en basser låter på via youtube!! ikke fysisk mulig så der gjør du en stor feil hvis du ser etter en SQ basser, der ser du bare hvordan det trykker, thats it. men ligger en video (Tror det er skapera av DD) som prater på en biltur, en video det er vært og se og høre hva disse kara prater om.

forresten forsterken det prates om er dynabel DY1502, helt grei forsterker, men ingen topp klasse, men verdt hver krone.

og BMW'n cossie prater om er Joakin skovlund sin bil, hvis du så garasjen så var han med der. søker du etter han på bilstereoforumet finner du også prosjekt tråden hans.

har alt ambefalt det flere krem merker i god lyd (og det har cossie og), men virker som du alt har bestemt det så skjønner ikke hvorfor du spørr..

også er det kassa som sier hvordan elemntet låter, forskjell på og bygge ei kasse og designe ei kasse, har alt og si hvordan kasse er bygd og tunet for hvordan den låter, og bygge en kasse etter anbefalte mål får du mest sannsynelig en allround basser.

spillere ville jeg klart gått for en spiller med DSP og aktivt deling (min 3 veis) pioneer og alpine er i toppen har hatt begge og elsker begge bruker selv en p88rs.

også må du husk og dempe bilen godt og instalere riktig, hjelper dårlig og montere høytalere i dørtrekket f.eks, da er du på tur alt.

Du har mye og lære og mange av oss med erfaring kan hjelpe deg på vei, i bilstereoens verden er det mye mer ting du skal tenke på en du selv tror, iallefall for og få fram en ordentlig SQ bil.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte ikke noe særlig av eldre rockford, ble først glad i rockford da jeg hørte de nye seriene, jeg regner med att du har hørt de? veit mange snakker om dårlig lyd i rockford, men de var den serien med seølvgrått design.

Det var anbefalt flere kasser, jeg bygde den som var størst og med størst port, for å gi en dyp bass =)

Du har jo helt rett der, men jeg får på en måte ett vist intrykk ved å høre på sangen de spiller på rommet, da hører jeg vilke frekvenser det er der, også ser jeg på filmen etterpå, og ser vibrasjoner og bevegelser som skjer rundt, får ett vist inntrykk da, selvom det blir veldig feil.

på basser siden var jeg vell nesten bestemt på rockford, var mere åpen for forslag på spiller/diskant og forsterker til de =)

Kjenner du kanskje noe til ground zero spilleren? :)

Jeg kommer til å gjøre mye research for å finne ut kasse volum, og kommer til å ha egne kasser for mellomtoner også =)

Hva betyr forresten SQ? Det var en ny forkortelse for meg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du er ganske så fersk i gamet er det viktig og spørre mye, bedre enn for lite.

SQ betyr sound quality.

Du skal vite at og bygge en SQ bil er tidkrevende og mye jobb og huske det at det går med mye penger i matriell og demping. skal du ikke konkurere slipper du da unna med mange timer da du spiller og tenke for mye på regler.

du har misforstått litt med porten, en stor port betyr ikke nøvendigvis dyp bass, dette kommer ann på lengde osv og, da dette har noe med tunning frekvensen du ender opp på.

RF trykker kanskje mye men ingen SQ basser, ville valgt noe annet, men ferdig med den RF diskusjoenen der.

merker til resten har jeg anbefalt mye bra samme har cossie, ville klart gått for mosconi forsterkere eller mcintosh (hvis du får tak i noe) eller genesis er også veldig gode SQ forsterkere.

focal er jo en sikker vinder i frontsett, men mange andre gode alternativer, selv kjører jeg Hertz mlk165.

hva mener du med kasser på mellom? for mid/high skal stå forran. og få bygd noen kasser der er mye jobb og erfaring :P så vil høre hva du har av ideer der før du setter i gang.

GZ spillere ville jeg ikke kjøpt, da jeg har en fast regel på og ikke kjøpe "3'party " spillere da det som regel er noe kina drit. med en pioneer spiller som f,eks P99rsII har du en sikker headunit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se over muligheter og innkjøp osv i vinter så skal jeg bruke sommeren på å gjøre prosjektet tenker jeg =)

får materiell fra innkjøps-priser etter som jeg jobber i byggvare butikk =)

Jeg ser for meg å ha 1-2 sett på en ''vegg'' bak der, har ikke planene helt klare, men etteller annet innenfor det området =)

hva mener du med 3'party spiller?

Ser for meg en spiller til prisklasse 2-4 tusen, ettersom det er bedre å heller legge inn resten av penger i en god forsterker/ gode elementer, vell? :)

kikka litt på denne:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7813&katid=9&mid=m436&id=&vn=736

Tror du den er god? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det at forskjellige merker lager ikke spillere selv men kjøper kina fabrikater og setter merke sitt på de, så veldig og styre unna sånt.

veldig viktig med en god spiller så ville nok godt for noe brukt til en god penge, vet det ligger en p88rsII på bilstereoforumet til 2500kr som er et godt kjøp.

den spilleren du velger er overpriset, anbefalt utsalgs pris hos pioneer er 2998kr.

må du ha media spiller?

ville funnet en annen da den mangler 3 veis deling og tidkorrigering osv

hadde jeg vist det før kunne du fått kjøpt min alpine 9886r med imprint lyd prossesor for en billig penge men solgte det for 2 daqger siden

Endret av petteraldo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg å ha 1-2 sett på en ''vegg'' bak der, har ikke planene helt klare, men etteller annet innenfor det området =)

Hva mener du her?? skal du ha lyden bak i bilen?? I så fall kan du like godt kjøpe en billig sonyspiller og kaste inn i bilen, for du vil få helt feil lydbilde uansett. Også er det sånn at lyden blir ikke noe bedre enn det svakeste leddet, så da hjelper det ikke med en kremforsterker hvis spilleren ikke har lydkvalitet. Spillerene peteraldo snakker om, er i toppklasse, og absolutt noe du bør vurdere, men det kan se ut som du ikke er helt der når det gjelder lydkvalitet og innstillinger ennå, så en god "allround" spiller er kanskje noe for deg. Den GZ spilleren har jeg testet, og også spillere fra RF, og det var ikke noe spes, og det er som det blir sagt over her, litt sånn billig kinakvalitet over dem.

Her er spilleren du så på mye billigere: http://www.pixmania.com/no/no/9068328/art/pioneer/autoradio-dvd-divx-usb-sd.html

men jeg ville valgt denne i steden: http://www.pixmania.com/no/no/8758120/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-i.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da blir det ikke noe ground zero eller RF spillere.

Jeg kommer til å få en helt anna prisenn det som var prisen på det som jeg linka, var kun for å vise spilleren =)

Hvorfor ville du valgt den over den andre? den er jo billigere, kan vell ikke da være bedre vell? ettersom det er samme merke? eller? ;p

Ja det blir vell en allound spiller tenker jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene er jo en multimediaspiller med skjerm og mulighet for avspilling av video osv (hvis du bruker forstørrelsesglass, hehe) derfor er den litt dyrere. 9300SD spilleren koster betydelig mer de fleste andre steder, og det er en veldig god spiller med de fleste innstillingene du måtte trenge, og 3 par linjeutganger.

Men over til dette med en vegg baki der, hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er bedre lyd i 9300 eller? for min del så er det bare fint med litt stor skjerm å greier! Også så jeg att det var muligheter for multifunksjonsratt! og jeg har det i bilen, så hadde vært kjekt å få kobla den inn der =)

blir litt vanskelig å forklare, men jeg ser for meg å ha basserene til å peke oppover eller bakover, da vill det jo bli en '' ledig vegg '' liksom inn motførersetet, ser da for meg å lage en liten vegg utafor den med mellomtone og diskanter i, vill jo også bytte ut de som er i døra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider