Gå til innhold

koblingshjelp ekstralys xenon.

Ranger emnet

2r0lav

Anbefalte innlegg

har en 02 landcruiser der jeg har montert bi xenon kit på.

skal koble opp 2 ekstra lys m xenon men får det ikke til,

kan en eller annen enten skrive steg for steg med tall og hvor ledninger skal kobles på rele og dimmer bryter den vanlige eller tegne et skjema til meg eller henvise meg til ett skjema som passer denne bilen?

treng hjelp fort da jeg skal koble det til da jeg kjøre mye tidlig morra i kol mørke og sene kvelder..

hjelp hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enkelt å hjelpe når du ikke opplyser om hvilken type ekstralys du har. Nå er det vel heller et fåtall i Norge som sitter på tegninger over ledningsnettet til din bil, derav vil det være noe vanskelig. Stryestrøm til relè kan du hente fra en frontlykt, trenger ikke inn til bryteren inni bilen. Ved lyktene er det heller ikke så mange ledninger å velge mellom ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hella chromium ekstra lys med H1 xeno kit fra ebay.

men tenkte å montere en slik motstand med H4 stik på som jeg ser noen selger men har dere anbefalinger om noe annet jeg kan bruke enn det som tilsvarer en vanlig H4 pære, for setter jeg i en H4 pære i det ledige stikket så virke det men ikke uten. så ko med forslag folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er eg usikker på kva du meiner. Er jo ikkje H4 pære i ekstralysa.

Eg har sjøl ekstralys med xenonkit.

Du må ha eit relésett til ekstralys. Reléet trenger 12v ifra batteriet, jord og remote ifra dei originale fjernlysa. Den ledningen som gir 12v når dei originale fjernlysa er på. Skal du ha bryter til ekstralysa inni kupéen, so kobler du brytaren på denne ledningen.

Utifra reléet går ledningene til ballastene og ifra ballastene til pærene i ekstralysa

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nå har vi missforstått:D

har montert BI-Xenon i Hoved lyktene, og i tilleg xenon i ekstralysa, det er ekstra lysa jeg ikke får til å fungere da jeg har en ledig H4 stikke da jeg monterte bi xenon kittet hvis du forstår?

det er ekstraysa jeg ikke da får til det fungere ikke som samme måte som når du har vanlig stearing lys i hovedlyktene og begge stikkene er i bruk. skjønner du?? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg funne ut av det etter maaaaaange timer på google. hehe

det som jeg måtte gjøre var å montere 2 ledninger fra h4 stikk til rele.

altså du har 3 stikk, bruk de på hver sin side og koble inn på 85 og 86 på rele. ryker sikringen så bare bytt om på rele.

fungere ikke dette så fjern dioden i releet.

takk til google!!!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider