audison Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 jeg kjøpte kam fra Enem i Sverige Har ikke montert den ennå, men det virket som om de har god peiling. tror de lager de selv?!? Siter -65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv. x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat! Ole Martin Aronsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swidish Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 vestfold styling og tuning - 33333262 Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by B.T.i Dette er mailen jeg fikk fra Kollevold: Hei på deg. Har du motor med mekaniske eller hydrauliske løftere? Hvilken kam du skal bruke avhenger av dette. Jeg går ut fra med hydrauliske som et eksempel, dette er motorer etter '86. GS1H gir opp mot 10hk GS2H gir opp mot 14hk Begge settene kan monteres rett på uten andre modifikasjoner, men for å utnytte kammen maks anbefaler vi justerbart kamdrev, sportsluftfilter og eksos. Annen bensintrykksregulator og sterkere bensinpumpe vil også hjelpe. Har samme motor som deg, 1,8 GL 90hk. Adder jeg til trimkam, får jeg da 100hk? Uten å bytte noen verdens ting? Fortere slitasje? Høy bensinforbruk? ...med andre ord gutta og kanskje mye bedre forklart for meg :): + fordeler med trimkam? - ulemper med trimkam? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Er ingen bilmekaniker, men kan prøve meg(For all del, rett hvis dett er feil!) Kamakselen styrer ventilenes åpnings og lukketid! En "trimkam" holder ventilene lengre åpne slik at du får mer bensin - luft inn og mer eksos ut! Ergo, mer guffe! Hvor mye guffe du får avhenger av hvilken kam som brukes, jo kvassere, jo mer effekt! Tar vi utgangspunkt i en kam med 10hk; 10hk extra merkes på bilen garantert, men spiller ingen rolle med tanke på slitasje så lenge en bruker litt sunn fornuft; ikke hardkjøre på kaldmotor, bruke skikkelig olje osv! Motor og girkassen er bygd for å tåle langt mer en 90hk! Fjerner en så kat og øker volum på eksos samt gir motoren rikelig tilgang på luft så kan snakke om 15-20hk totalt xtra, hvis en i tillegg chipper motoren så er man oppe i ca. 120-125hk! Motoren skal tåle dette hvis den er i god stand, girkassen skal også tåle dette, men oppgradering av klutsj er vel da nødvendig! Motor og girkasse levetid blir vel noe redusert skulle jeg tro! 125hk er ikke mye på en bil, men en mk3 1,8 gjør unna 0-100 på ca.12s, med 30hk xtra er vi vel nede i ca. 9! Dette er raskere enn det mange nye biler klarer! I tillegg har vi planing/porting! Men siden vi snakker om kun kam så vil bilen bli generelt kjappere, ikke mye! Men merkes! Ulemper: En opplagt ulempe er bensinforbruk, selv om trim kam ikke utgjør store forskjellen, så gjør høyrefoten det når den vet at kan kjøre litt fortere:) En annen er at en for kvass kam vil gi en "rar" tomgang! I tillegg kommer fare for teknisk kontroll(etter ulykke osv) Dette er vel de eneste jeg kommer på! Eneste grunnen til at jeg kanskje blir å investere i trim kam er at jeg skal overhale toppen(bytte topp pakning, ventiltetninger) 3k er jo ikke mer enn jeg bruker på fuktig helg, så da har jeg litt mer igjen for pengene! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Jaså jaså! :) Kommer du sørover på noen treff til våren/sommeren da? Må nesten sitte på med deg, og høre...:rolleyes: ;) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by Oleee Jaså jaså! :) Kommer du sørover på noen treff til våren/sommeren da? Må nesten sitte på med deg, og høre...:rolleyes: ;) Tror ikke det altså, har vurdert treffet på ACR i Juni! Får se hva som skjer, begynner på Høgs. til høsten så må vel legge opp litt penger! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by B.T.i Tror ikke det altså, har vurdert treffet på ACR i Juni! Får se hva som skjer, begynner på Høgs. til høsten så må vel legge opp litt penger! Skole er no dritt..:rolleyes: Hehe.. ACR...??? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by Oleee Skole er no dritt..:rolleyes: Hehe.. ACR...??? Må nok gå skole for å komme seg langt i denne verden, stort sett! ACR: Artic Circle Raceway- http://www.Sommertreff.no Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Genetic Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Originally posted by B.T.i .... men en mk3 1,8 gjør unna 0-100 på ca.12s, med 30hk xtra er vi vel nede i ca. 9! Min gjør stillestående til 100 på 9.2 sec å den er helt orginal (impotert fra Tyskland, tviler det har noe å si) Det jeg har hatt tanker om er, Trim kam +10hk ca. Chip tuning + 14hk +12nm ca. Effektanlegg +7%hk ca. Grenrør (ikke peilig hvor mye det hjelper, men sammen med alt dette så gir det en liten økning) Powerrohr og konfilter ikke den store økningen men det hjelper på luftmengde. Kan bli dyrt, i tillegg til clutch bytte men det hadde vært jævlig morro da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Originally posted by Genetic Min gjør stillestående til 100 på 9.2 sec å den er helt orginal (impotert fra Tyskland, tviler det har noe å si) Det jeg har hatt tanker om er, Trim kam +10hk ca. Chip tuning + 14hk +12nm ca. Effektanlegg +7%hk ca. Grenrør (ikke peilig hvor mye det hjelper, men sammen med alt dette så gir det en liten økning) Powerrohr og konfilter ikke den store økningen men det hjelper på luftmengde. Kan bli dyrt, i tillegg til clutch bytte men det hadde vært jævlig morro da. Hentet tall fra databasen til Finn.no. har aldri målt selv da! Golf er etter min mening best på korte distanser; 0-100/200m! Vil man ha muskler kjøper man seg Gti/Vr6/R32 osv! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Genetic Min gjør stillestående til 100 på 9.2 sec å den er helt orginal (impotert fra Tyskland, tviler det har noe å si) Det jeg har hatt tanker om er, Trim kam +10hk ca. Chip tuning + 14hk +12nm ca. Effektanlegg +7%hk ca. Grenrør (ikke peilig hvor mye det hjelper, men sammen med alt dette så gir det en liten økning) Powerrohr og konfilter ikke den store økningen men det hjelper på luftmengde. Kan bli dyrt, i tillegg til clutch bytte men det hadde vært jævlig morro da. Tror ikke du klarer å finne noen chip til denne bilen som gir så mye som 15 hk alene, kanskje 15 hk sammen med kam. Har du sett tester av effektanlegg? Var noen tester i Speed for en stund siden. De fleste ga mindre effekt en VW sitt på en Polo 60 hk. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 I Rieger katalogen er det en chip som visstnok skal gi 12 kW mer. Altså rundt 16 hk mer. Men hvis det er testet at man får mindre så blir man jo egentlig lurt. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Vel, da er toppoverhalings sett og trimkam(GS1H) bestilt og på vei i posten! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Hvor kjøpte du det? hva kosta det? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Se 10 poster opp! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg