Gå til innhold

Stripe i frontrute

Ranger emnet

LupoB0Y

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoLimit

BoraBora: NICE!!!!!!!! Birisenter på søndag! :D

Vet men har nok ik lov til å kjøre bil på d tispunktet :D

dessuten er d ganske langt fra der jeg bor.. Brandbu...

Vært på Gjøvik så hadde det vært mer aktuelt men da blir d jo lengre for noen av de andre...

Men skal prøve å få vært med litt etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by borabora

Vet men har nok ik lov til å kjøre bil på d tispunktet :D

dessuten er d ganske langt fra der jeg bor.. Brandbu...

Vært på Gjøvik så hadde det vært mer aktuelt men da blir d jo lengre for noen av de andre...

Men skal prøve å få vært med litt etterhvert...

Var på Brandbu her om dagen og synes jeg så tydlig så bilen din, på kvelden... :)

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stort sett beskjed om at du skal ta av stripen mens biltilsynet er der... Ellers så vil de gi dg mangellapp. Og da vil jeg heller ha det. Er billigere å ha et ekstrasett med sideruter foran el å sote opp igjen... Men for andre er d jo bedre å ta av stripa og kjøpe ny, gjorde d på forrige bil for å få eu-godkjent den.

Bilen min har sota alle ruter unntatt foran, der er d solfilm som dekker ca 55% av ruta og film i bilens farge ca 40 %. HAr selv syntes at d er er harry m så stor stripe men så d på bilen min og likte det. Alt var sånn når j kjøpte den unntatt at d var skrift der som j har tatt bort. Kommer nok ik til å ha d helt likt om j må ta det av. Lurer litt på hva de sier når j blir stoppa, har hatt den i snart 2 mnd men er lite ute å kjører på dagtid så har unngått å blitt stoppa enda....:D

Newsflash:

Det er ikke 160 tegns begrensning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

aldri hørt om noen som har mista lappen for det, ville vært litt drøyt....

Å miste lappen for å kjøre uten tilstrekkelig sikt forover er da bare rett og rimelig, og velfortjent hvis man har sånn stripe i halve ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

Å miste lappen for å kjøre uten tilstrekkelig sikt forover er da bare rett og rimelig, og velfortjent hvis man har sånn stripe i halve ruta.

Jeg synes at jeg har tilstrekkelig sikt jeg.. Men regner med biltilsynet ikke synes det... Og er jo ikke lov med senkesett heller hvis du ikke har det i vognkortet.... Blir det mye bedre av at det står der...... De er veldig firekanta på visse ting.. Og tror det er fler enn meg som mener de ikke alltid har helt rett. F.eks ombygging av en Calibra et annet sted på forumet her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at jeg har tilstrekkelig sikt jeg.. Men regner med biltilsynet ikke synes det... Og er jo ikke lov med senkesett heller hvis du ikke har det i vognkortet.... Blir det mye bedre av at det står der...... De er veldig firekanta på visse ting.. Og tror det er fler enn meg som mener de ikke alltid har helt rett. F.eks ombygging av en Calibra et annet sted på forumet her....

Hele poenget er at ting skal være GODKJENT, så lenge det er det er det bare å ha med papirene på det, og du får ingen problemer, å ha det i vognkortet er faktisk ikke påbudt, men gjør at du har mindre papirer å dra på..

Den Calibran som ble ombygd til Testarossa look burde i tillegg bli ilagt bad-taste avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget er at ting skal være GODKJENT, så lenge det er det er det bare å ha med papirene på det, og du får ingen problemer, å ha det i vognkortet er faktisk ikke påbudt, men gjør at du har mindre papirer å dra på..

Den Calibran som ble ombygd til Testarossa look burde i tillegg bli ilagt bad-taste avgift.

Sant det, men på den forrige bilen min en Golf 3 så skulle jeg ha Eu-kontroll på den, fikk ikke godkjent den på merkeverksted pga senkesett ikke i vognkortet og Stripe i frontruta. Dro på biltilsynet, samme fyren som hadde satt på senkesettet og hadde bytta jobb som skulle godkjenne den, dro av stripa og så sjekka han nr på senkesettet opp i mot tuv-papirene. Fikk skrevet inn nye lykter og mono visker også. Men da beholdt han alle godkjenningspapirene..... Sa at de måtte de beholde slik at jeg ikke kunne gi de til noen andre..... De sa det måtte være i vognkortet.

Dyrt med ekte Ferrari... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha det i vognkortet er faktisk ikke påbudt, men gjør at du har mindre papirer å dra på..

det der er ihvertfall bare Bullshit...... hvorfor får folk da mangellapp pga at de ikke har f.eks senkesett og felger påskrevet i vognkortet?? SELV OM de har med seg papirer (TÜV) og foreviser.....

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tomgr

det der er ihvertfall bare Bullshit...... hvorfor får folk da mangellapp pga at de ikke har f.eks senkesett og felger påskrevet i vognkortet?? SELV OM de har med seg papirer (TÜV) og foreviser.....

Et meget godt spørsmål.

Selv har jeg vært på biltilsynet med senka biler, hatt med TÜV papirer, og ikke fått mangellapp, de sa at det var helt greit.

Dette var i Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isåfall er du en jævli lucky bastard ;)

jeg vet ihvertfall om maaange som har fått mangellapp når de har blitt stoppa i teknisk kontroll uten å ha hatt f.eks senkesett påskrevet i vognkortet... men,mulig de ser litt forskjellig på det "down there" og "up here"... ;)

Et meget godt spørsmål.

Selv har jeg vært på biltilsynet med senka biler, hatt med TÜV papirer, og ikke fått mangellapp, de sa at det var helt greit.

Dette var i Lillestrøm.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isåfall er du en jævli lucky bastard ;)

jeg vet ihvertfall om maaange som har fått mangellapp når de har blitt stoppa i teknisk kontroll uten å ha hatt f.eks senkesett påskrevet i vognkortet... men,mulig de ser litt forskjellig på det "down there" og "up here"... ;)

Og jeg som ble stoppa i surnadal uten innskift i vognkortet, og kun med TÜV papirer i bilen.. Men så viste det seg at snuten som stoppa meg var en slektning av meg da :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

surnadal?? yeeey...jeg bor der,jo.... ;)

Regnet med det når jeg så på lokasjon under navnet ditt..

Jeg har masse familie og sånt dill oppi der..

Har ikke vært der på et par år nå da.

Hvis du har god hukommelse kan det hende at du husker oppslaget om en 19 år gammel gutt som dro av veien i 1999, midt på sommeren.. Og drepte en sau og sånt, med mistanke om høy fart.

Thats me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider