Gå til innhold

Stripe i frontrute

Ranger emnet

LupoB0Y

Anbefalte innlegg

i sommer eller høst. husker ikke helt. så kom politiet inn på plassen på strømmen. (når det var MANGE) biler der. og kjørte fra bil til bil med stripe i front ruta og ga bøter !! :rolleyes: trengte vel penger til julebordet eller.no da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by LilleGud

i sommer eller høst. husker ikke helt. så kom politiet inn på plassen på strømmen. (når det var MANGE) biler der. og kjørte fra bil til bil med stripe i front ruta og ga bøter !! :rolleyes: trengte vel penger til julebordet eller.no da...

Ga bot på grunnlag av hva? Uff, pureschvin....

Skal vel egentlig bare få mangellapp?

Da må man ringe og si at det er et eller annet som skjer et annet sted så purken må dra dit.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Ga bot på grunnlag av hva? Uff, pureschvin....

Skal vel egentlig bare få mangellapp?

Da må man ringe og si at det er et eller annet som skjer et annet sted så purken må dra dit.... ;)

Tror faktisk at det har kommet en lov mot dette....

Det vi fikk beskjed om når vi blei stoppa..

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borbora: Ja, jeg vet... (Sett deg flere ganger, vet egentlig hvem du er... Nesten...:) ) Hadde maks uflaks... Men politiet har aldri sagt noe på det, bare de gule jævelene som har sagt noe på det... Politiet skal vel si noe de å men... Har fått beskjed om at etter juni i fjor skulle det bli botlagt ved banner...

Klart jeg skjønner dette, er jo ikke bra om vi ikke ser at SAS ikke er i rute... :mad:

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZombiE

Borbora: Ja, jeg vet... (Sett deg flere ganger, vet egentlig hvem du er... Nesten...:) ) Hadde maks uflaks... Men politiet har aldri sagt noe på det, bare de gule jævelene som har sagt noe på det... Politiet skal vel si noe de å men... Har fått beskjed om at etter juni i fjor skulle det bli botlagt ved banner...

Klart jeg skjønner dette, er jo ikke bra om vi ikke ser at SAS ikke er i rute... :mad:

:) Ettersom dere er ifra Jevnaker eller no.... Gå inn på brua forumet a.. vet ikke om dere har vært der etter vi sletta gjesteboka. Så tar vi den lokale diskusjonen der.... ;)

Politiet må vel egentlig informere om det.. har ikke sett noe iallfall. Og når jeg ble stoppa for 3 uker siden( se tidligere tråd) Så nevnte ikke purken no om noe bot.....

Bare vet at Nsb ikke er i rute... det ser jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

lurer på om det kan påvises at det har skjedd noen ulykker pga. stripe i frontruta og/eller soting av siderutene framme.... hadde ihvertfall null problem med begge delene jeg,da jeg hadde det.... :rolleyes:

Tror ikke det...

De vet vel ikke det selv engang.. det bare er sånn.....

Det er en forklaring de liker å bruke...

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

lurer på om det kan påvises at det har skjedd noen ulykker pga. stripe i frontruta og/eller soting av siderutene framme.... hadde ihvertfall null problem med begge delene jeg,da jeg hadde det.... :rolleyes:

Tror heller det kan skje ulykker uten stripe i frontruta.

Man kommer over en bakketopp og får sola i ansiktet, rekker ikke å ta ned solskjermen og PANG!! syklist oppå panseret.

Det er nå min teori da ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Tror heller det kan skje ulykker uten stripe i frontruta.

Man kommer over en bakketopp og får sola i ansiktet, rekker ikke å ta ned solskjermen og PANG!! syklist oppå panseret.

Det er nå min teori da ;)

Helt enig! :D

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å ha stripe i ruta så langt ned som sol-skjermen går. Og man skal ikke trenge å få skrivd inn på vognkortet at du har godkjennt senking å sånnt. Så lenge du har med deg papirer på dem er det greit.

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Air 63

Er lov å ha stripe i ruta så langt ned som sol-skjermen går. Og man skal ikke trenge å få skrivd inn på vognkortet at du har godkjennt senking å sånnt. Så lenge du har med deg papirer på dem er det greit.

det er ikkje lov å ha nåken ting i front-ruta..einaste så blir godkjent er sota stripe som er brennt inn i ruta...

ikkje eingang wunderbaum,terninger o.l er lovlig!!!

Og senkesett skal inn i vognkort visst du ikkje har det! har MANGE erfaringer med dei jævlane i gule bilar!! har krangla om det der mange ganger..nytta ikkje!

Vw Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blueboy

det er ikkje lov å ha nåken ting i front-ruta..einaste så blir godkjent er sota stripe som er brennt inn i ruta...

ikkje eingang wunderbaum,terninger o.l er lovlig!!!

Og senkesett skal inn i vognkort visst du ikkje har det! har MANGE erfaringer med dei jævlane i gule bilar!! har krangla om det der mange ganger..nytta ikkje!

Kanskje jeg må få senkesettet mitt i vognkortet da.

Er vel ikke noe problem det da. Har Tuv papirer på det.. Men, nå har jo hjulene tatt kraftig borti skjermene før bilen blei hevet, så det er ganske store merker der.. Vil dem klage på det?

Hvordan er egentlig kriteriene på senkesett osv?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Kanskje jeg må få senkesettet mitt i vognkortet da.

Er vel ikke noe problem det da. Har Tuv papirer på det.. Men, nå har jo hjulene tatt kraftig borti skjermene før bilen blei hevet, så det er ganske store merker der.. Vil dem klage på det?

Hvordan er egentlig kriteriene på senkesett osv?

greit å ha alt i orden visst du blir stoppa...men ofte får du vite om kontrollane så du bare lar bilen stå;)

Ta og lakk over der hjula har tatt borti, hiv på org. felger og kjøre til biltilsynet...!

For senkesett ser de på at senkesettet er godkj. og at det ikkje har blitt kappa..! har du papirer på de så går det fint!

Vw Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i lokalmiljøet så er det en gylden regel om at så lenge stripa ikke går lenger ned en sol-skjermen så får du ha den.

Og senkinga blir som oftest godkjent så lenge du har tuv papir.

Eller kjører til rett verksted for de som er dumme nok til å kappe fjærer.

Men er noen av disse delene på en volvo så blir det bot tvert.

aldri vært borti noen plass som er så strenge på volvo gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider