deftones9 Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 ved slitasje, hva vil forårsake størst/raskest intern oljelekkasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Du mener gjerne ventiltetninger, ikke foringer. Utette ventiltetninger forekommer en del, gir et moderat til middels stort oljeforbruk. Totalt utslitte oljeskraperinger derimot kan gi et alvorlig oljeforbruk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 ja jeg mente egentlig ventiltetninger. har ett oljeforbruk på ca. 4-5 liter på 3-4 dager. så bilen er stående. men prøver å finne ut av årsaken til problemet før jeg gyver løs. eller kanskje moralsk støtte. ordne det skal jeg uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2td Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 wow! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Hull i bunnpanna? :) Noen biler har jo kjente problemer med enten det ene eller andre, eller begge deler for den del. Men forbruket ditt er såpass høyt at er det ventiltetninger så har de løsnet helt. En annen ting da er at tennpluggene trolig ville grodd igjen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 rimelig sikker på at det lekker intern da jeg ikke har sett noe ekstern. jeg hadde ett forbruk tidligere på 2-3 liter over 2 ukers strekk. men jeg kjørte mye og langt og gjerne med henger. jeg tenkte at det ble forbrent jeg da. tennpluggene er generelt askhvite, 1 av de var mørkere med litt avleiring. nylig byttet for kanskje 1-2 måneder siden. tok også en komp.test. trykket skulle ligge på 10 bar minimum. syl1 = 12,5 syl2 = 8 syl3= 9,5 syl4= 10 det eneste jeg har merket er at den drar treigere, nok av hvitrøyk, og kan lukte bra med olje... skal ned å se mere ikveld/imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Bilmerke, modell og motor? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 toyota corolla 7a-fe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 ett annet moment som kan være relevant. la samtidig merke til at kjølevæsken var under low merket, tok den likesågodt av for å se, der var kjølevæske grumsete, men ikke med olje, åpnet dekselet litt lengre oppe å så at det var rustaktig ansamling,... så jeg tror at kjølingen har vært dårligere... men selve motoren har heller aldri gått varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2011 Det er vel et kjent problem at de bruker olje, og kan skyldes både tetninger og ringer. http://www.toyotanation.com/forum/130-7th-generation-1993-1997/187223-7afe-oil-burning-knowledge-pool.html Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 klar over det mondeo! jeg har allerede pløyd gjennom de fleste forum for å prøve å finne noe... har fått ett tips om at det kan skyldes eksos-ventilene... men for meg virker det like logisk å tro at det kan være topp-pakning. det er vel rimelig å tro at det kan være på tide med enten overhaling eller bytte av topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 jeg har ihvertfall fått bekrefta at det lekke gjennom 2 eksosventiler, vet ikke årsaken enda.... ser ikke så altfor bra ut... posta noen bilder på en annen side http://www.ts-ogn.no/index.php?option=com_jfusion&Itemid=26&jfile=viewtopic.php&f=56&t=39806 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Bytt alle ventilstyringene, alle ventiltetningene og slip ventilene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Dummysjekk av stempelringer. Sett alle den på 90* etter øvre dødpunkt(alle stempler på midten). Fyll en lik mengde diesel i hver sylinder, sjekk så om det forsvinner unormalt fort ut av en sylinder, det skal gå ganske tregt. Kikk og etter riper i sylinderveggene. Denne metoden finner neppe defekte oljeringer om resten er bra, men den avslører fort alvorlige feil. Tror du har hatt både oljelekk og vannlekk til sylinder 2, mulig toppakning er hele problemet. Hvordan har du liksom målt lekkasje gjennom ventilstyring? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 nei nei, misforstå meg rett, jeg mente bare selve ventilen, følgte en slik test: http://www.youtube.com/watch?v=n7YXgJPmV5M... jeg er evig takknemlig for alle tips! sitter litt i tankeboksen nemlig å lurer nettopp på hva slags andre tester jeg kan gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.