Einar Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 I det tilfellet der er det snakk om å slipe ventiler, og nei, det gjøres ikke med pasta, da ødelegger du setene. Det vil ikke forårsake noe oljeforbruk, men det kan ha skylda for dårlig komp. Men jeg tror du har en dårlig toppakning, sylinder 2 så merkbart reinere ut enn resten, og det rustvannet tyder på at den har brukt vann. Meget mulig at du har oljelekk der også. Kikk grundig etter riper i sylinderveggene, og så prøver du testen min etterpå, holder de seg greit med diesel, så ville jeg prøvd med en ventilsliping og en ny toppakning, men husk å fjerne dieselen etterpå og skifte olje. Noe lurium i olja er heller ikke dumt, flushing først, så noe som skal hjelpe mot forbruk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 hmm.. jeg har allerede hatt en oljeflush for ikke altfor lenge siden, jeg sleit med lite/ingen kraft i oppoverbakke (føltes som noe i motoren satt fast?).. dette hjalp en god stund, mens oljeforbruket økte, mer og mer drastisk, til bilen igjen slet med kraften og hadde ett helt enormt forbruk. når den greide å forbruke 3-4 liter på ett par dager skjønte jeg at det ikke var noe poeng med å kjøre mere :P .. litt interessant å merke, hvis du ser på topp-pakning og blokka så kan jeg se restene etter det jeg antar er pakningsmasse, bortsett fra enkelte steder, mener jeg ikke ser noe mellom syl 2 og syl 3. samtidig virker det også som det ikke helt har greid å holde tett, muligens lekk mellom noe andre punkter som du antyr Einar... jeg har ihvertfall spekulert på det... men hva slags stoff tenkte du at jeg kunne bruke til å slipe(lappe?) ventilene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 jeg har tatt en sånn test med stemplene allerede, kan ikke se at det lekker noe alvorlig, så etter sprekker også, kunne ikke se dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Hva , med riper i sylinderveggene? Slipe ventiler gjøres med rett verktøy, man sliper ventilene med en ventilslipemaskin, og man sliper ventilsetene med f. eks. MIRA. Verkstedjobb om du ikke har peil eller verktøy. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Kunne ikke se noen riper i sylinderveggen... tar det som at 'valve-lapping' ikke er noe vits i. så hvis jeg skulle overhalt toppen så trenger jeg da å få utført: * Plansliping * Fresing av ventilsete x 2 * Sliping og rengjøring av ventiler x2 * Trykktesting av topplokk ? kanskje evnt koke toppen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 hmm.. jeg har allerede hatt en oljeflush for ikke altfor lenge siden, jeg sleit med lite/ingen kraft i oppoverbakke (føltes som noe i motoren satt fast?)..dette hjalp en god stund, mens oljeforbruket økte, mer og mer drastisk, til bilen igjen slet med kraften og hadde ett helt enormt forbruk. når den greide å forbruke 3-4 liter på ett par dager skjønte jeg at det ikke var noe poeng med å kjøre mere :P .. litt interessant å merke, hvis du ser på topp-pakning og blokka så kan jeg se restene etter det jeg antar er pakningsmasse, bortsett fra enkelte steder, mener jeg ikke ser noe mellom syl 2 og syl 3. samtidig virker det også som det ikke helt har greid å holde tett, muligens lekk mellom noe andre punkter som du antyr Einar... jeg har ihvertfall spekulert på det... men hva slags stoff tenkte du at jeg kunne bruke til å slipe(lappe?) ventilene ? Kjørte du MED oljeflushen i motoren..?? Den gørra tynner jo ut olja så den smører omtrent like bra som diesel... den er kun til for å ha på motoren, starte den og la den være ubelastet, så tappe av og bytte olje. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 jeg følgte instruksene på flaska. tror det var qmi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Varm motor på tomgang i 20-30 minutter, så tappes av? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deftones9 Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 http://www.qmi.no/pdf/datablad/Nye%20pdf/Qmi-innvmotorvask.pdf - virker til at dette er riktig link. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Mars 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Garantert ventiltettinger. Ryker vel litt blått og lukter olje på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.