Gå til innhold

Audi 90 - vanskelig å få start på

Ranger emnet

audidriver

Anbefalte innlegg

har nå tatt frem min Audi 90 2,3 Q for å få skilt på igjen :)

den har nå stått uten skilt og mest i ro di 3 siste åra nå da den plutelig stoppet ut av d blå. men har fått den til og gå igjen nå, men er ikke 100% ennda. sliter med att den er tungstarta opp til ca -7 grader, er det kaldere enn det så starter den ikke i det heletatt. lurer på om det kan vere feil men en dyse eller noe? for jeg var ut og inn med dysene noen turer dem da jeg drev å fikk den til og gå nå sist! den starter lett i +grader. men noen ganger når jeg kjører kjennes den ut til å gå på bare 4, helst når den fortsatt er kald. så hørrest det logisk ut att den blir tongstartet pga att den ikke får bensin på alle 5 og blir derfor ennda verre når det er kaldere??

har lyst til å kjøpe nye dyser for å prøve d, noen som veit av hvor en får kjøft disse på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tatt inn og ut dysene så har du sikkert merket av de ikke akkurat sitter så godt fast lenger. Her må du bytte tetningene rundt dysene, en tykk vitonring oppe og en tynn grafittring nede på dysene. Når disse blir gamle suger motoren falskluft forbi her, ikke bra, samtidig er dette air shroud dyser, derfor to tetningsringer.

Disse må du bytte

Gammeldyseholderogtetninger.jpg

Og sette på nye

Nyedysetetningerogholdere.jpg

Dyser finner du på ebay bl.a., er dyrt å kjøpe nye i Norge. Sjekk også temp-giveren til ECU, den topolte på vannflensen framme på toppen. Bildet er fra AAR, på din står den sikkert på oppsiden.

TempvakumAAR.jpg

Denne skal ha ca 250 ohm ved 90 grader, 2500 ogm ved 20 grader og 5500 ohm ved 0 grader. Det er denne som bestemmer bensinmengden til motoren avhengig av temperatur.

VerditempECU-1.jpg

Om dette er ok ville jeg byttet tetningen på dysene først. Om fortsatt problemer, mål strømmen til DPR.

DPR4.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider