Gå til innhold

All i want for X Mas is : VW Amarok Beast - Delta 4x4

Ranger emnet


Arteju

Anbefalte innlegg

Oh Yeah!

 

Noen liker lave, raske sportsbiler.

Og andre, slik som meg, liker store 4x4.

Med Artic Trucks ombygginger som kongen. Men de bygger ikke om Amarok.

 

Liker Amarok. Men synes den ser for byjeep ut. Vil ha den litt mer 4x4 med store dekk :D

Har så lyst på en ombygd Amarok :D

 

Ser at delta 4X4 har 2 bygg de tilbyr.

 

Ett bygg med heve sett på 40 mm. Samt større dekk. Som gjør bilen rundt 90mm høyere.

Ganske rått i seg selv. Og kanskje ombyggingen er så liten at den ikke egentlig legges merke til ved en teknisk kontroll...

 

Og så har de et monster bygg med heving på 100mm, samt større dekk.

Men totalt blir bilen rundt 150mm høyere.

Rundt 40cm bakkeklaring :D DET er 4x4. I want!

 

Det er jo bare en tur til tyskland for ombygging. Det kan jeg leve med.

Men disse er vel ikke godkjent for bruk i Norge. Eller sørger EU regler for at de er det?

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arteju...melder du deg frivillig som "prøvekanin"? =)

 

har veldi lyst å gå for delta4*4 ombygging men er litt for pysete til å prøve å få det godkjent i norge før noen andre har gjort det :D

 

god jul =)

 

 

Hadde håpet denne posten skulle friste noen til å prøve for meg ;)

 

Ta en kikk på google bilder. Søk på amarok beast eller monster. NICE!!! :D

 

**********************************************************

 

Drømme ombyggingen er definitivt en sånn som artic trucks gjør på hilux.

Men en ombygging til en av artic trucks sine bygg på 35" havner på rundt 100 tusen og en 37" rundt 150 tusen. (tror prisene er +moms..)

Og selv om jeg liker 4x4 bygg. Og har lyst på en skikkelig 4x4 etter å ha kjørt litt av hvert.

Så spiller økonomi en rolle også.

 

Bytter bil hvert 3 år eller der omkring.

Og en ombygging får man dessverre ikke igjen investeringen kostnaden av.

 

Fant en tråd på et forum om delta sine ombygginger..

Og hvis jeg kan stole på prisene som stod der :

Så kom den store ombyggingen med 100mm heving på drøyt 50tusen. Felger ol inkludert.

 

Og den litt mindre pakken med 40mm heving på rundt halvparten.

 

Var inne på delta sine sider, men karte ikke finne priser. Ville gjerne vite sikkert.

 

For disse prisene var liksom ikke så ille.

 

 

Delta sine ombygginger virker som en gyllen middelvei. Spesielt den store ombyggingen.

Ikke like rått som artic trucks sine ombygginger garantert blir.

Men man får en tøffere pickup med rundt 40cm bakkeklaring. Uten å bruke en voldsom formue.

Og tanken om å ta en liten kjøretur til tyskland, bygge om bilen. Og så kjøre på grønt hjem igjen. Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig me deg der...men 50k er det verd å ligge ut på den..har du peiling på kor store dekk som er mulig med den ombyggingen med 100mm hevesett? om det går med rundt det artic truck får på.37",så tror eg ikke det er så stort tap prosjekt...

 

Hadde håpet denne posten skulle friste noen til å prøve for meg ;)

 

Ta en kikk på google bilder. Søk på amarok beast eller monster. NICE!!! :D

 

**********************************************************

 

Drømme ombyggingen er definitivt en sånn som artic trucks gjør på hilux.

Men en ombygging til en av artic trucks sine bygg på 35" havner på rundt 100 tusen og en 37" rundt 150 tusen. (tror prisene er +moms..)

Og selv om jeg liker 4x4 bygg. Og har lyst på en skikkelig 4x4 etter å ha kjørt litt av hvert.

Så spiller økonomi en rolle også.

 

Bytter bil hvert 3 år eller der omkring.

Og en ombygging får man dessverre ikke igjen investeringen kostnaden av.

 

Fant en tråd på et forum om delta sine ombygginger..

Og hvis jeg kan stole på prisene som stod der :

Så kom den store ombyggingen med 100mm heving på drøyt 50tusen. Felger ol inkludert.

 

Og den litt mindre pakken med 40mm heving på rundt halvparten.

 

Var inne på delta sine sider, men karte ikke finne priser. Ville gjerne vite sikkert.

 

For disse prisene var liksom ikke så ille.

 

 

Delta sine ombygginger virker som en gyllen middelvei. Spesielt den store ombyggingen.

Ikke like rått som artic trucks sine ombygginger garantert blir.

Men man får en tøffere pickup med rundt 40cm bakkeklaring. Uten å bruke en voldsom formue.

Og tanken om å ta en liten kjøretur til tyskland, bygge om bilen. Og så kjøre på grønt hjem igjen. Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artic trucks har jo på 37" dekk med en 37" ombygging :D Og så stort blir det ikke.

 

Da må man gjøre langt mer med bilen en Delta gjør.

En ombygging til 37" er en vanvittig stor endring. Du snakker dekk som er over 90 cm høye.

Det holder ikke med heve sett lenger da. Iallefall ikke når det forhåpentligvis skal passere en teknisk kontroll i Norge.

Det blir MYE arbeid.

Når en Hilux bygges om med 37” hjul, heves fjæringen med 40mm foran og bak, samt at karosseriet heves 20mm fra rammen. I forbindelse med karosseri hevingen, gjøres det en mange modifiseringer på styring, bremser og overføringer. Det gjøres MYE arbeid på karosseri og ramme, for at hjulene skal løpe fritt i alle situasjoner. Skjermbreddere monteres for å skjerme de brede hjulene.

Og ikke minst. Det kommer på rundt 190 tusen inkludert moms.

 

 

Delta sin ombygging gir :

Body Lift Kit by delta4x4

For the VW Amarok delta is offering two different sets: A body

lift kit of 40 mm, which makes it possible to mount tires of the

size 275/65 R18 of 275/65 R17. The kit of 100 mm makes it

possible to mount Tires of the size 325/60 R18 or 305/65 R17.

This lift kit is enlarging the height of the car of 150 mm.

 

17 Tommer bygget tilsvarer rundt 32,5 " dekk og 18 toms bygget tilsvarer rundt 33,5" dekk.

Mulig det finnes 32 og 33" dekk med 16 toms felger, som kan brukes istedenfor de som delta nevner.

 

Siden Delta har satt grensen på de dekkene med sin 100mm heving .

Så vil jeg tro at dette er omtrent så stort som man kan få på VW Amarok uten problemer av forskjellige slag.

Og uten å begynne store modifiseringer på karosseri, hjuloppheng, bremser mm slik som Artic Trucks gjør.

 

Hever man bilen, så må man ha på bredere dekk. For at høyde/bredde forholdet skal være likt.

Ellers så må man igjennom nye krenge prøver, elgtest osv for å dokumentere at bilen fortsatt er trygg.

Det er der Artic Truck har måttet gjøre et stort arbeid med å få godkjent bilene.

Og det er en stor del av summen de tar betalt for ved en ombygging.

Og antakelig derfor de ikke tilbyr ombygging til alle biler. Bare noen få, hvor de har godkjenningene i orden.

Er svært kostbart å få godkjent en ny bil. Elgtest, bremsetester, karosserisjekker, dokumentasjon.

Det kan koste hundretusener for hver test, om man skal gjøre slikt som privatperson.

Man må tross alt leie en godkjent testinstitusjon som myndighetene vil godta.

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Delta 4x4 sine sider :

"Delta4x4 have currently many designs in development; the Big Foot conversion with gigantic tires, an engine insert that delivers unbelievable performance power, and various smaller extras that make driving this VW newcomer a truly exciting experience."

 

 

Ser ut som om de har tenkt å gjøre noe Ala Artic Trucks også.

 

Men dette innebærer nok mye arbeid på bilen. Og vil nok koste. Spesielt endringer på motor vil bli dyrt i Norge.

Må nok nøye oss med store dekk og god bakkeklaring:)

Undrer på om de vil tilby Big Foot ombygginger, eller kun selge sammen med nye biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår