Gå til innhold

Noen spørsmål angående A3.

Ranger emnet

Ullsokk1

Anbefalte innlegg

Heisann bilfolk! Jeg er vel kanskje like ny på bil som jeg er på det forumet her og har noen spørsmål.

Jeg skal nå gå til innkjøp av min første bil og har da forelsket meg litt i A3 (og litt golf da)

Hvor langt må de ha gått før du må stille deg veldig kritisk til kjøp av en A3? Får man en brukbar A3 til ca 30-60k?

Er dette her et greit alternativ tatt i betrakning at jeg kommer sikkert til å handle i et anlegg senere i bilen jeg kommer til å kjøpe også? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32102264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei!

Jeg har nå kjørt en A3 2001 modell i 2 år og er veldig fornøyd med min. Jeg har nå gått til innkjøp av en A4 og skal selge "Blåkula". Sammenlignet med bilen du linker til over er den litt dyrere men har kjørt mindre og har en sprekere motor. Du vil ikke angre om du heller kjøper en 1,8l sammenlignet med 1,6l.

Ta en titt på annonsen på finn.no og ta gjerne kontakt for en prøvekjøring! Audi A3 2001 Ambition, 1.8l 125hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg har hatt en 1.6 98 mod og jeg syns den var rask nok til vanlig bruk. Men sjekk hjulstilling, skeive felger, rustne bremser og hjuloppheng. Sjekk også etter fukt i teppet.

Holder på med min "nye" 98 modell. Lekker som en sil. Fant lekkasje rundt pollenfilterboks. Tettet med gjennomsiktig rustbeskyttelsesmasse ment for sprøyting. Mange bruker sikaflex her, men da får man det aldri av igjen.

Kondensvann fra AC føres fram gjennom torpedovegg. Dårlig patent førte til at 50 % av vannet rant tilbake inn i bilen igjen.

Fosset med vann inn. Lekker forsatt og nå tror jeg vannet trekker opp gjennom dreneringspropper i dørken.alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider