Gå til innhold

Airbag lampe etc etc

Ranger emnet

firelude

Anbefalte innlegg

Hei folkens ! På min 01 mod Astra 1.6 har jeg måtte fjerne alt innvendig i dørken pga disse rørbitene inn på varmeapp radiator har lekket over lengre tid , jada jeg vet - ikke ukjent problem på Astra . Jeg måtte koble fra kabelen inn på det jeg mener er styremodulen/kontrollboksen til airbag systemet ( sitter mellom setene under midtkonsollen )

Ved oppstart lyser selvfølgelig airbag lampen....Er det noen som vet om dette er vanlig når kabelen har vært avkoblet ? Er det noen form for resett ?

Turtelleren er jo også selvfølgelig død , står konstant på ca 400 omdr/min .

Feilen ligger kanskje i selve dashbordet eller kan det være noe kluss på dynamoen ?

Kanskje jeg skal ta å lese litt i mekkeboka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha ? fremdeles ikke noe respons....dau side si no æ..

Vel vel jeg har koblet på diagnoseverktøyet men får bare opp "contact error" mao jeg klarer ikke å lese feilkoden . Jeg blir nå å feilsøke på hvorfor diagnosekontakten ikke fungerer + rive ut alt som var koblet opp mot airbagsystemet ( framstolene og airbagmodulen ) . Da har jeg helt sikkert et svar som jeg kan gi til.......meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens en løsning på hvorfor jeg ikke klarer å koble diagnoseverktøyet til bilen , det er mulig jeg må bruke en overgang fra 16 pin til 10 pin's kontakt . Denne er kjøpt og jeg venter i spenning . Ja det er klart kobler en fra kontakter med batteri/tenning på så vil en lampe lyse , men det har ikke vært sånn i dette tilfelle .

Diagnoseverktøyet finner bilen , mao chassienr kommer opp i displayet , men diagnoseverktøyet "snakker" ikke med styremodulen . Ved å lese litt på el-skjema til bilen vil en se at diagnosekontakten er koblet opp mot airbag,abs og motorens hjerne . Ja ja jeg finner ut av det.....til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , det står hele tiden at jeg må sjekke at diagnoseverktøyet er koblet til , at tenning er "on" etc etc . Dette diagnoseverktøyet skal "snakke" med alle OBD I/II , har vært brukt på andre biler med godt resultat .

Har testet et annet diagnoseverktøy....samme resultat..søker og søker men finner ikke noen styremoduler . Håper på bedre lykke når 10 pins overgangskontakten kommer .

Nå er det også muligheter ( har jeg fått tips om ) å kunne komme inn på feilkoder via bilens dashbord . En holder visstnok inne knappen til trip telleren uten tenning på i et visst antall sekunder og ting skal visstnok løse seg...vel vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider