Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Det er noen merker på forskjellige tannhjul som må settes rett, men det ene og mest viktige er skjult av et umulig deksel :(

Men ja, tar mok ut motoren

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har tenkt på det.

Men er heller ikke plass til åknuse det.

Skruen er ikke vrang, den er bare veldig vanskelig plassert.

Men skal ok få det til :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen bøyde ventiler, er det vanskelig å skifte dem?

Kan stempelet ha tatt skade samtidig?

Kan toppblokka ha sprukket?

 

Har begynt å tenkt en del på å bare ta ut motoren, og sette inn en annen motor :)

Men så er det dette med automatkasse.

Bilen har jo ikke clutch.

Er det vanskelig å få installert clutch kit?

 

Hvilke VW motorer passer i denen bilen?

 

Er det noen sjangs for om du kan høre om ventilene er bøyd?

 

http://www.youtube.com/watch?v=jRNVOTl9N38

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada :)

Om det er noen bøyde ventiler, så gidder jeg ikke mer.

Da blir bilen solgt i deler, og senere sender jeg resten på skroten.

har regnet meg fram til at jeg kan få igjen nesten alle pengene jeg har lagt i dette prosjektet om jeg er heldig :)

 

Men ja, må vel fokusere mest på å få av det dekselet og få sjekket om timinga er riktig.

Vil virkelig ikke måtte selge bilen i deler..

Fin bil er det :)

(når den funker altså)

 

Forresten, ta en titt på den andre tråden min, jeg trenger litt veiledning på hvor mye setene er verdt :) (recaro edition one GTi 16v seter)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er da kommet hjem, så det blir kanskje noen små oppdateringer i neste uke :)

Og ettersom motoren overhodet starter, så regner jeg nok med at reima ikke er mer enn ei tann eller to feil plassert, så tror ikke noen ventiler er bøyd ;)

Men skal ikke være sikker..

Må får reima på rett plass! :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt ødelagt av å lese det du skriver..

Setter du reima 2 tenner feil butter ventilene i stemplene....

 

Skru av løpehjulet på vannpumpa, da får du skrudd av dekslet uttapå tannreima.

På toppen av girkassa ser du en grønn plugg. Skru ut den og du ser en " V " neddi der. Sveiv rundt veiva til du ser merket på converteren flukter mot " V "en.

Så ser du på kam drevet, sett den på merket.

Sett på reima. Stram så mye at du maks kan vri reima 90grader på det lengste strekket.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager..

Men siden bilen i det heletatt starter, det må da tyde på noe?

 

Ja skal begynne å skru for å komme til dekselet.

vet ikke om det gjør noe forskjell, men vi har ikke vridd veiva rundt mens toppen var av..

Så dette med girkassa og veiva burde være i orden fra før av.. Eller tar jeg feil?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tar feil. Enten gjoer du som TL3518 sier, og ikke starter motoren FLER ganger! Eller du kan se deg rundt etter en ny motor, eller ta en full toppjobb!

Dersom du ikke forstaar hva han mener saa les dette! Ett par tenner en feil retning kan faa fatale foelger, eller ett par tenner motsatt vei kan gaa greit med det som foelger at du har griseflaks og kan starte motoren slik du har gjort. Saa altsaa ikke vri kammen over til en side ett par hakk for aa se om det hjelper, du kan da nemlig plutselig ha feil med 4 tenner og gaar det ikke til helvette da, ja da har du saa gullhaar av dimensjoner, og boer levere inn en lottokupong samme dagen!!

 

Jeg foeler meg faktisk litt dum etter aa ha gitt deg alle disse meldingene, uten at noe har gaat hjem... IKKE start bilen igjen! Comprende?

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei har ikke prøvd å starte bilen siden!

Jeg forstor det selv, før noen av dere sa det, at det ikke er bra for motoren å bli startet når den høres sånn ut. Derfor jeg slo av motoren med en gang den startet med den fæle 2-sylindrede lyden :D

Grunnen til at jeg i det heletatt prøvde så hardt å starte den er fordi den har vært tungstartet på denne måten før.

 

Nei, har ikke tenkt å gjette meg til hvilken tann reima skal på.

Motoren skal ut, dekselet skal av, og alle merkene skal på rett plass.

 

Men et spørsmål; gjør det noe om det var litt kjøleveske i festet/gjengene til strekkboltene?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :) har vært litt bekymret med tanke på at jeg hørte at det kan sprenge blokka eller noe slikt.. Og har ikke spesielt lyst å bruke ekstra 400 kr på nye strekkbolter igjen :)

Må bare stille et spørsmål i samme slengen.. Ser på tråden din at du tok ut motoren; var det mye jobb med det? Skal kanskje gjøre det samme :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår