Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Ville nok sagt at dette var ganske nøyaktig, hva synes du? ;)

 

IMG_0203.jpg

 

Ja, det ser bra ut. Bytt pluggledninger og tennplugger, så sant motoren har tilfredsstillende kompresjon så skal den starte og gå på alle sylindre. Forgassermotor eller?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så.. timinga er altså ikke feil? :)

Jepp forgassermotor, aka "monojetronic"..

Kan problemet være fukt i sylinderen/stempelet?

Skal jeg fortsatt være forsiktig med å starte motoren?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timing er ikke feil såvidt jeg kan se på bildene dine. Om tenningen ikke er helt korrekt så er den i det minste god nok til at motoren skal starte og gå noenlunde normalt. Siden du har startet motoren er det nokså utenkelig at det er fukt i sylindrene. Bytt tennplugger og se hva som skjer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sltså, det er det jeg har hatt på følelsen hele tida også.

Det har ikke vært noe feil med tennpluggene før, og de ser ganske greie ut, men det er kanskje verdt et forsøk :)

Takk for hjelpen :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei.

Quattro73, problemet er enda ikke løst :(

 

Linet opp alt, og da såg det ut til at kamaksel drevet var et hakk feil. SÅ vi flyttet reima et hakk, og jeg dro motoren rundt et par ganger (manuelt).

 

Men da, plutselig, når jeg linet opp hakket på generator hjulet med hakket på dekselet, og svinghjulet sitt merke, da var plutselig rotoren 45 grader feil, og kamakslingen var 180 grader feil!

 

Her er noen bilder av hvordan det ser ut med svinghjulet og generatorhjulet (eller hva det nå enn hete, du skjønner hva jeg mener når du ser det!)

 

IMG_0212.jpg

 

Svinghjulet

 

IMG_0207.jpg

 

Og OT merket

 

IMG_0209.jpg

 

IMG_0211.jpg

 

Rotoren

 

IMG_0208.jpg

 

Hva faen??? :(

 

Skal jeg ta reima av kamaksel drevet og sette det tilbake på riktig plass, med svinghjulet pår ett plass og greier, og skru litt på rotoren?

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakket på kilereimskiva er ikke alltid til å stole på, bruk derfor 0-merket på svinghjulet som utgangspunkt for ALT. Når 0-merket her står i ØD, da skal kamdrev være på merket og rotor skal peke mot merket i fordelerhuset. Er samme hva du stiller på så lenge resultatet blir som over, alt på merkene.

Du sier kamdrevet er 180 grader feil ift veiv, noe som er meget naturlig da veiv roterer to omdr for hver gang kammen roterer en omdr ;) Derav 180 grader feil :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, takk for svar :)

 

Da gjenstår det bare å få kamdrevet sitt merke på rett plass, og få stilt inn rotoren ;)

Om det ikke funker da.. Da er det noe annet ;)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amputer jevnt med albuen, kun på den måten kan du være sikker på at du ikke har blitt smittet med sorteregreimstaflykokker!!

 

Hahaha, fint med litt humor for å lette stemningen ja :D

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0199.jpg

 

Også så nærme øynene? Tror det da er best at du tar en synstest med det samme du er i gang, i tilfelle hornhinnene har fått seg en trøkk. Husk også på å reise på legevakta, sånn at du får sykmelding ut 1. halvåret, for dette er virkelig alvorlig ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0199.jpg

 

Også så nærme øynene? Tror det da er best at du tar en synstest med det samme du er i gang, i tilfelle hornhinnene har fått seg en trøkk. Husk også på å reise på legevakta, sånn at du får sykmelding ut 1. halvåret, for dette er virkelig alvorlig ;)

 

Jepp, var nettoppå legevakta en tur.

De sier jeg må amputere hele arma! :(

Men gidder ikke å betale noen for å amputere arma mi, fram med øksa :)

 

Angående synet, det berget, heldigvis, men det var bare så vidt.

Bare et øye som var defekt, men dette ble skiftet ut med et annet jeg hadde liggende.. Usikker på modell, litt dårlig passform, men fikk det på plass til slutt :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga tidligere erfainger så er øyer og armer noe jeg har liggende i "kjekt å ha" hylla i garasjen. Man veit aldri når man får bruk for det ;)

 

Pass på å kvesse øksa før du "adopterer" den bort da, sånn at du slipper flere forsøk. Er ikke alltid like lett å råke samme hakket flere ganger, og uten å gå videre inn på hvilke fatale følger dette kan få så skjønner du sikkert hvor jeg vil ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår