Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp, skraping + litt parafin gjør susen :)

Hva gjorde du egentlig med alle slangene og ledningene..?

Trenger litt mere info ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med plasten (plastlister, trim etc) på bilen? :)

Ene lista på førersida har en litt annen farge, da denne ahr blitt skiftet..

har lyst å kjøpe sånn Biltema plast-lakk greie, og lakkere alle lister og kanskje plasten på fangere, men vet ikke helt :)

Går det an å bare lakke plasten i samme farge som bilen? Hvordan ville det blitt?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke lakkert plastikken utpå bilen i samme farge som bilen.. Da må du slipe mye, helt til strukturen er borte.. Men, har visst lest her inne at noen bruker varmepistol til å få plastikken svart igjen :) Går jo også ann å bare pusse ned plastikken litt med fint papir og lakkere over med plastikklakk :) Det har jeg gjort..

Ang ledningene.. Jeg brukte en kniv til å kutte vekk den gamle plastikk saken, også surra jeg ledningene sammen igjen med teip :p Elektroteip tror jeg funker.. HUsker ikke hva den teipen jeg brukte heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, planene nå til dags er altså;

- Ny bolt i bærearm

- Få fikset skranglingen ved kjøring

- Rengjøre motorrom

- Fikse div. bulker og riper

- Lakkere lister

- Få cd-spilleren til å funke, og få koplet opp 12" sub

- Nye felger

That's it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på en ting. Når du skal finne deg en bolt til bærearmen, så må det være en sterk bolt. Kjøper du den i en jernvare så må du si hva du skal bruke den til, evt kjøp den original hos Møller. Jeg tror bolter måles i herdingsgrader, og kjøper du en billig bolt så kan den knekke.

Husk på en annen ting. Tecktyl rester i motorrommet er bare positivt, men ser jo ikke pent ut selvsagt. Ikke fjern tectylen i alle kroker og kriker..

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av bolten og se på bolthuet. Der står stålkvaliteten på den. Tror ikke det er vanlig 8.8 stål. Om jeg ikke husker feil så pleier dem å være av sterkere kvalitet som f.eks 10,9 eller mer. Uansett, det kan også være noen rare mål på denne bolten, også er det som regel fingjenger. Dette får dem som regel ikke tak i på Biltema, Wûrth, Tess. Industribehov osv. Så det kan nok kanskje lønne seg å bare svinge innom Møller med det samme ;)

Men hvorfor skal du ha ny bolt?

Ang ledninger så kan du jo kjøpe krympestrømper på f.eks Biltema. Disse må man tre på, men du kan sikkert splitte dem også. Evt kjøpe korruperte rør i en tøff farge og gjemme ledninger i dem ;)

Krympestrømper:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Kabelklemmer-og-spennband/Krympeslanger-20-stk-35070/

Finner ikke korrupperte slanger, men dette har du sikkert i motorrommet ditt fra før av også. Disse er av plast og er fleksible. Kan sikkert minnes litt som fleksirør ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider