Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Da kjøper jeg litt rød kjøleveske da :)

Må jeg passe på å få skylt systemet skikkelig for blå glykol, siden de kan klumpe seg opp eller noe sånt?

Er det bare å la motoren gå på tomgang mens jeg tapper for blå glykol for så å fylle på i toppen slik at den ikke går tom? ;)

Må tappe systemet uansett, må få skiftet den pakningen som lekker ved termostaten og temp-måleren :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har veldig lyst til å skylde på fylla....

Ang rød frostvæske/blå: Det er ett eller annet i den blå frostvæska som spiser opp aluminiumen. Husker ikke helt hva det var, men det er nå i hvertfall derfor du skal ha rød og ikke blå.

-Riktig. Husker ikke forskjellen jeg heller.

Men de inneholder forskjellige stoffer. En ting som er viktig aa huske er at man ikke blander roed og blaa vaeske i sammen i kjoelinga. Da starter det en prosess som kan taere paa forskjellige ting i motoren, inkl toppakningen....

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilif9: Tøm systemet for frostvæske, fyll på rent vann og la dette gå gjennom systemet ditt før du tømmer av dette også. Etter dette kan du fylle ny og riktig frodtvæske på bilen din:

Deltaone: Visste jeg hadde spurt Quattro73 om dette for noen år tilbake. Var bare å lete gjennom 7 sider med PM fra han, før jeg fant igjen svaret ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd så mye i det siste, siden det er så mye snø :(

IMG_0511.jpg

Men har vært og tatt mange fine bilder til dere! :)

Her er da den som lekker;

IMG_0506.jpg

Slik ser det ut under..

IMG_0510.jpg

Men har ny pakning liggende, får se om jeg får skiftet den :9

IMG_0507.jpg

Har også fått hentet den nye bolten til bærearma, kostet bare 39,- på Møller :)

IMG_0485.jpg

Den passet perfekt :)

IMG_0486.jpg

Ellers, har jeg da gjort litt småting, som å rengjøre enda litt mer :)

IMG_0505.jpg

Skiftet coil-festet tile t nytt, blankt et

IMG_0504.jpg

Gleder meg til vi får satt i denne 12" store skjønnheten :D

IMG_0500.jpg

men først må jeg finne ut av dette lednings-rotet.. har ikke noe erfaring med dette, noen ledninger er kappet av og vet ikke hvor de skal :(

IMG_0492.jpg

Ellers, prøver å få tak i noen nye knapper til dashen :)

IMG_0495.jpg

Verdens mest idiotiske eksos! Passer ikke engang!

IMG_0501.jpg

Greit med klaring, får se om jeg får bestilt de coiloversene :D

IMG_0503.jpg

Slik står da bilen

IMG_0488.jpg

Og heelt til slutt, er dette den såkalte "angel-eye"-looken? :)

IMG_0490.jpg

Ble litt langt, men jaja ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger bilen her :D Keep up the good work!! :D

Takk, takk! :)

Vil tro det er angel eyes ja. :) Bra arbeid du driver med, så jeg følger med her :D

- Ang. der det lekker vann hos deg, mener det er en O-ring bak der, var hvertfall det hos meg ;)

Da så! :D Takk :) Det er det sikkert, gjenstår bare å få tappet systemet så kan jeg begynne å demontere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledninger til anlegget er ikke så vanskelig som det kan se ut til. Fargene stemmer overens. Blå på blå, grønn på grønn osv. Husk at jord er som regel svart eller brun. Som regel brun på tyske biler.

Kjøp deg ei iso-kontakt til spilleren, så går det lettere med ledningene og hvor dem skal.

På iso-kontakten så skal gul og rød på samme kobling. Dette ser du fort på kontakten når du setter i gang ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut det du har gjort av forandring i motorrommet.

Får jeg forresten en anelse av at du begynner å bli glad i bilen og ikke vil selge den likevel? :-P

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik ISO-tilkobling men den tror jeg er til en annen bil :) Eller er de universelle?

Uansett, så skal jeg nok klare det, har en bror som er flink med dette i verste fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg forresten en anelse av at du begynner å bli glad i bilen og ikke vil selge den likevel? :-P

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso-kontakten til bilen passer stort sett bare en type bil. Iso-kontakten til spilleren kan nok passe til flere spillere av samme merke. Har du bilde av kontaktene du har? Du kan fint bruke iso-kontakten til spilleren og koble den opp til ledningene i bilen. Bare husk å bruke kabelskof og gjør det riktig første gangen, så slipper du å gjøre det opp igjen senere ;-)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja! :)

Har lyst å beholde bilen, men er ikke sikker, men jeg kommer ihvertfall til å ha den en liten stund før jeg selger den ;)

Iso-kontakten til bilen passer stort sett bare en type bil. Iso-kontakten til spilleren kan nok passe til flere spillere av samme merke. Har du bilde av kontaktene du har? Du kan fint bruke iso-kontakten til spilleren og koble den opp til ledningene i bilen. Bare husk å bruke kabelskof og gjør det riktig første gangen, så slipper du å gjøre det opp igjen senere ;-)

Har ikke bilde, men kan få tatt ett :)

Kabelsko har jeg haugesvis av, får vel lære meg hvordan man bruker de og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider