Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Monpoint? Er det enda en variant av den Monojetronic greia? :)

Er nok monojetronic jeg har ja :)

Er det nå vits med chip om man ikke har turbo da?

Om jeg først skal ha noe, så er det trimkam ;)

Noen anelse om ca. hvor mange hester jeg ender opp med om jeg setter i en 272 graders trimkam, 4-1 grenrør, og en slik Pierburg?

Men går det ikke an å gjøre noe med innsug eller bensinpumpe eller noe slikt? :)

Også, kommer girkassa til å få problemer med mere hestekrefter..?

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan nok levere inn innsuget til porting, men du vil ikke oppnå så veldig mye med dette om du bare har trimkam. Begynn med kam og porting av topp. Etter dette så kan du se på ny gasser, grenrør, innsug osv. Hadde vært drittøft med spjeldhus, men da flyr det noen tusenlapper med en gang ;-)

Girkassa di klarer seg helt fint. Om du får ødelagt den, så er det noe du selv har ønsket ved å gire helt elendig. Om det ikke er noen ulyder i girkassa di nå, så skal dette gå helt fint ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er porting, og hva hjelper det?

Ja har sett på spjeldhus, de er så sykt kule, men dyre ja.. :)

Det er litt vanskelig å gire på en dårlig måte med ei automatkasse da, hehe :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk rundt på google, så finner du en del svar på hva porting er og hva det går ut på.

Men alikevel så burde dette settes bort om du ikke har inngående kunnskaper om det. Du kan også søke på "match porting" i youtube, men dette er da ikke noe optimalt i det hele tatt, i tillegg til at det gir lite effekt. Send heller toppen til Velox og la dem ta seg av jobben. Dem er landets dyktigste på sugetrim av VW-Audi ;-)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv matchporte innsugskanaler på en Sierra, men dette gjøres selv bare for å prøve meg feem på egenhånd. Har 3 motorer stående, så da gjør det ikke noe om resultatet ikke blir optimalt ;-)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, han har nok en del erfaring :)

En del erfaring? Han reklamerer for topper du kan få gratis av han med alt utstyr (gjerne 30.000kr) om du finner noe som yter 90% av hans topper. Dette kan ikke kalles en del erfaring, men spesialist $;-)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja hehe :)

Men jeg har sittet og tenkt litt.. Går det an å ta toppen fra en 16v golf og bare sette den på? Eller må det mer modifisering til enn jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok til en del mer. Motoren din har en kamaksling (ohc) mens 16v har to (dohc.) Her må det til mer modifisering som bl.a bytte av stempler, om set i det hele tatt passer. Det er ikke engang sikkert at vannkanaler i toppen er lik bunndelen din, så da fåf du uansett ett peoblem. Dette er nok noe du mest sannsynlig kan slå fra deg med en gang. Da er det mye bedre å kjøpe en gti motor med ledningsnett, hjerne og girkassr ;-)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, hehe.

Har vært på verkstedet nå igjen, i finvæet :)

Såg litt på lyktene, det står ikke noe Ce men du kan jo se selv;

IMG_0543.jpg

Fant også ut at setene mine har noe slags elektrisk mekanisme i seg, noen som kan si meg hva det er? De eer ikke koplet opp så det skjer ingenting når man trykker på knappen :)

IMG_0523.jpg

IMG_0522.jpg

Her er da det fantastiske verket til forrige eier! :)

IMG_0519.jpg

SLik ser ISO-tilkoblingen ut. Mange ledninger som jeg ikke har i Golfen, bl. annet en grønn og svart, og en lilla og svart en.. Antar at det er til en annen bil :)

IMG_0521.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Front lyktene er ikke CE merket i glasset, men E merket. Om E4 er riktig husker jeg ikke. Men se paa bilen til faren din, og sjekk om han har E4 utpreget i glasset, da er det evt riktig paa bilen din!

Den iso kontakten du skal bruke avhenger av spilleren din. Er det ikke isokontakt i selv bilen (klippet bort) saa kobler du bare opp ledningene i bilen til kontakten som foelger spilleren. Evt kan du koble opp ledningene i bilen til en kontakt som passer den til spilleren, slik at du lett faar det ifra hverandre seinere, naar du tar ut spilleren. Men du nevnte at broren din har peiling! -La han vise deg det da vel!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer på om denne knappen kan være setevarmer?

Passer denne isokontakten inn på spilleren din?

Tror ikke det, knappen er ikke en slik switch, den er fjærbelastet og spretter tilbake til posisjonen på bildet.. Man kan flippe knappen både opp og ned :)

Nei egentlig så passer den ikke.

Front lyktene er ikke CE merket i glasset, men E merket. Om E4 er riktig husker jeg ikke. Men se paa bilen til faren din, og sjekk om han har E4 utpreget i glasset, da er det evt riktig paa bilen din!

Den iso kontakten du skal bruke avhenger av spilleren din. Er det ikke isokontakt i selv bilen (klippet bort) saa kobler du bare opp ledningene i bilen til kontakten som foelger spilleren. Evt kan du koble opp ledningene i bilen til en kontakt som passer den til spilleren, slik at du lett faar det ifra hverandre seinere, naar du tar ut spilleren. Men du nevnte at broren din har peiling! -La han vise deg det da vel!

Ja, god ide :)

Skal få han til å ta en liten sjekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dette er riktig merke for lyktene dine.

Har ikke flere forslag for hva denne knappen på setene kan være til. Kanskje utskytningsknapp om sjåføren blir for vågal på veien?

Stikk innom ett huggeri og klipp av isokontakten av en annen golf. ta så med deg kontaktene og spilleren din til din lokale bilstereorekvisita og forklar at du trenger isokontakten til spilleren og som passer til din bil. Dem burde vite dette, eller så veit nlk din bror dette om han har drevet litt med anlegg før ;-)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider