Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar :)

 

Blir dette rett rekkefølge?

 

- Firhjulskontroll

- Godkjenning av coilovers, skrives inn i vognkort

- EU godkjenning

 

Men lurer på en ting ang. EU godkjenning..

Bilen ble jo godkjent i i Juni, altså ganske nylig ;)

Må jeg godkjenne bilen på nytt for å få skilter på?

Eller holder det med forhjulskontroll og godkjenning av coiloversene?

Skiltene er levert inn, men de hentes ut mot årsavgift :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bilen inn til eu i fjor eller i år? Eu kontroll utføres annenhvert år ;-)

Om du ikke må inn til kontroll så er det bare å hente ut skiltene og betale årsavgift. Rekkefølgen ang coilover blir som dølger: Verksted for hjulstilling/ 4hjulskontroll også reiser du på biltilsynet og viser frem papirene fra verkstedet og så klart tüv papirene som medfølger senkesettet fra P&R. Da blir det med en mann eller dame ut og ser på dempere/fjører og sjekker opp nummeret som står på fjørene opp mot hva som står i tüv papirene. Etter dette så skriver dem inn coilovere i vognkortet og du blir 500,- fattigere. Tut og kjør ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Kan også informere om at senkedempere ikke skrives inn eller skal kontrolleres. Det er kun fjører som trenger tüv godkjenning. Dette gjelder da vanlig senkesett og ikke coilover ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen passerte EU kontroll i Juni 2011 :)

 

Vi avskiltet den da vi ikke ville betale forsikring siden bilen ble stillestående, og vi måtte betale årsavgift for å beholde skiltene uansett, så derfor ble de levert inn. Er det bare å hente de ut eller trengs det en ny EU godkjenning? :)

 

Forresten, siden det har vært så slapt med updates så kan jeg legge ut et par bilder av hva som foregår om dagene :)

 

har fått bilen opp på bukker, og holder på å demontere bakdemperne til fordel for coiloversene, når den tid kommer ;)

 

IMG_0618.jpg

 

IMG_0625.jpg

 

Den bakpotta må gjøres noe med!

Noen som vet om det er godkjenn-bart om jeg bare fjerner den? har jo allerede en til lyddemper lenger fram :)

Om ikke så sager jeg sikkert av den dumme, bøyde tuppen, og klemmer på en endestuss ;)

 

IMG_0619.jpg

 

Dette skal få seg et nytt strøk, grunnet mye riper.. Lakken holdt ikke veldig bra :(

Men skal få lakket over flekkene, og lagt på et par lag klarlagg, får håpe det gjør susen :)

 

IMG_0627.jpg

 

Og til slutt.. To ord; slip og lakk.

 

IMG_0620.jpg

 

That's it for now folks :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv regnr og reg nr ditt og send sms til 2282 . Altsaa regnr AX12345 sendes til 2282.

 

Alle biler skal inn annenhvert aar. Blir bilen avskiltet og staar over tiden for EU test, saa maa du altsaa vise den for aa regge den. Og etter det kommer neste Eu kontroll uansett til sin faste tid, om dt saa er 7 mnd seinere..

 

Hvis din bil er foerste gangs reg i 1991 saa skal den inn til 2013 den mnd som tilsvarer det siste tallet i reg nr ditt. Men dersom bilen var inne til juni, og syklusen egentlig var 4 mnd seinere, ja da maa du inn igjen..

 

Dette kan du jo lese mer om paa sidene til statens uvensen .no, eller enkelt og greit sende en sms til 2282.

 

hehe, du kan nok ikke faa bilen godkjent uten bakpotta nei. Den er typegodkjent med den paa, for aa tilfredsstille stoeykravene.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på 2282 litt før i dag faktisk, hehe, har brukt det før :)

Fikk i svar;

 

Sist EU-godkjent: 17.06.2011

Neste EU-kontroll: 06.2012

Skyldig årsavgift: 0

Omreg. avgift: 1530

 

Så den trenger altså ikke inn til EU etter hjulkontrollen? :)

 

Quattro73; nei tror ikke han har det. hadde vært ltit snålt ellers :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaa :) Det sier vel seg selv egentlig.. 1. Juli er det jo bare et halvt år igjen av året hehe :)

Men tror ikke jeg venter så lenge med skilter. Har lyst å få på skilter til Mai senest! :)

Håper coiloversene og dørhåndtaket kommer snart!

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår