Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Her kommer det da noen bilder, kjeda meg så jeg gikk og tok en liten photoshoot ;)

Nytt dørhåndtak forresten!

IMG_0659.jpg

IMG_0658.jpg

IMG_0663.jpg

IMG_0669.jpg

IMG_0676.jpg

IMG_0679.jpg

IMG_0695.jpg

Blank og fin i lakken til å være 21 år gammel :)

IMG_0672.jpg

Når jeg får på coiloversene og noen felger, så skal jeg meg et speilrefleks og kjøre meg en tur utpå moloen, får se om det blir noen fine bilder av hele bilen da! :D ;)

Kommentarer er hjertelig velkomne :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, fordi jeg satt og tenkte på om det var noe jeg måtte gjøre mens kamdekselet var av :)

Tror jeg tar av kamklavene og har på bitelittlitt olje jeg, bare for å være sikker. kammen lå jo flere uker ute av motoren, tror jeg tørket av den litt og.

Kamklavene har fått den olja de trenger nå som du har startet bilen...! Det følsomme tidspunktet er når du starter opp første gangen dersom alt er tørket reint, og ikke satt inn med litt olje under montering.

Du sa tidligere at du ikke tørket kammen rein, og olje damper ikke bort av seg selv så da går det nok bra..

De fjærbeinslageren kunne du vel ha kjøpt mange andre steder enn på biltema??

Har du strammet lagerbukkene med riktig moment?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamklavene har fått den olja de trenger nå som du har startet bilen...! Det følsomme tidspunktet er når du starter opp første gangen dersom alt er tørket reint, og ikke satt inn med litt olje under montering.

Du sa tidligere at du ikke tørket kammen rein, og olje damper ikke bort av seg selv så da går det nok bra..

De fjærbeinslageren kunne du vel ha kjøpt mange andre steder enn på biltema??

Har du strammet lagerbukkene med riktig moment?

Ja, jeg tørket ikke av kammen, så det går nok bra :)

Lagerbukkene? Om det er kamklavene du snakker om, ja de ble strammet på nytt med 20 nm for lenge siden :)

Kunne du ha tatt et bilde av døra di med de golf 3 håndtakene? :) Driver å vurderer å sette på sånne på min ama :)

Det ble ikke så jeg kjøpte Mk3 dørhåndtakene, det ble originale istedet ;)

Tror de hadde sett bra ut jeg :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kaller det lagerbukker, mens andre kaller det kamklaver. Hva som er det rette ordet tror jeg nok man aldri blir enige om. Selv så bruker jeg ordet kamklaver ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er"Strut nut socket tool set" bestilt, for å holde fast en mutter når man skrur fjærbeinslagrene fast på coiloversene :)

http://viewitem.eim.ebay.no/Laser-3466-Strut-Nut-Socket-Tool-Set-VW-Polo-Golf-Passat-Audi-80/310389245294/item

Og nye, tomme/blanke knapper på dashbordet for å fylle inn til de som mangler ;)

Men venter enda på at Biltema skal få inn nye fjærbenslager..!

Får bare gå ned på kne og be om at de får de inn til helga :pray

Slenger ut noen stemningsbilder for artighetens skyld og :)

IMG_0667.jpg

Motoren begynner å bli ren! :D

Men fortsatt rotete :roll:

IMG_0652.jpg

IMG_0653.jpg

IMG_0654.jpg

Ha en god kveld folkens! :)

Endret av Eilif9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er"Strut nut socket tool set" bestilt, for å holde fast en mutter når man skrur fjærbeinslagrene fast på coiloversene :)

Må si jeg syntes dette var dyrt. Dem har da slike på Biltema til en billig penge. Mener jeg betalte snaut 90,- for mine der jeg, om jeg ikke husker helt feil...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN.

Disse her?

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Stotdemperhylser-VWAudi-4-stk-20345/

Må vel avbestille de vi har bestilt nå da, haha :)

For en tosk jeg er. Trodde ikke de hadde sånt på biltema. Takk uansett :) Sparte meg for 150kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder verktøy så lønner det seg å sjekke hva dem har på Biltema først. På vanlig verktøy er det ikke mye å spare akkurat. (Noen ganger heller motsatt slik som nå)

Ja, det var disse hylsene jeg tenkte på ja. :thumbs

Deltaone: Det var da jommen meg dyrt! Ga ikke mer enn 300,-stk jeg for mine fjørbeinslager til Audi'n :wonder:

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider