Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

En lakkforhandler blander akkurat den fargen du skal ha. Lakkoden alene er ikke alltid nok, da det kan være flere fargenyanser. Ett trent øye vil se dette fort hvilke nyanse du skal ha. Hadde dette problemet på min gamle audi. Den var rød, men Audi hadde vel 15 forskjellige rødnyanser. Han tok med hele bunken av rødfarger til Audi ut og kikket i 10min før han fant den rette. Jeg personlig så ikke noe forskjell på flere av dem, men det gjorde visst han bak disken ja!

Om biler på 90 tallet hadde bar eett vognkort er jeg usikker på. Uansett så skal du ha 2 stk. (Del 1 og del 2)

Da må du på biltrangsynet og skrive tapsmelding og få en ny del ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Vognkort utstedt før 1. juni 2004 består av bare en del, og da er det dette som skal leveres inn ved omregistrering. Det er tilstrekkelig med kopi av disse vognkortene."

Dette står det på vegvesen.no ;)

Men uansett, jeg regner med den forrige eieren har levert inn vognkort del 2, ettersom at vi fikk melding om eierskifte og omregistrering? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vognkort utstedt før 1. juni 2004 består av bare en del, og da er det dette som skal leveres inn ved omregistrering. Det er tilstrekkelig med kopi av disse vognkortene."

Dette står det på vegvesen.no ;)

Men uansett, jeg regner med den forrige eieren har levert inn vognkort del 2, ettersom at vi fikk melding om eierskifte og omregistrering? :)

Regner med det er i boks ja ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna 2282 tjenesten er kun en stor svindel!

Har sendt melding flere ganger uten å få igjen noe svar, men å fakturere en for melding kan dem jaggu gjøre uansett!

Har levert klage, så får se hva dem sier etter hvert.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den står på faren min, men jeg var jo på Møller å fikk de til å skifte navnet den sto i her når jeg kjøpte den bolten? :)

Da sto den på han som eide bilen før han jeg kjøpte den av.

Men regner med at det er i boks.

Men uansett, Biltema har ennå ikke fått inn fjærbeinslager, bestilt for 1 uke og 2 dager siden..

Men får de ikke på før jeg får låseverktøyet vi bestilte uansett :)

Har også bestilt knapper tild ashbordet, der de mangler :)

Fant også ut at O-ringen på temp-måleren var råtten, så den nye plast-greia vi bestilte her fra Tyskland var lekk.. Men satset på at en ny O-ring gjør susen :)

Må meg nok desverre en liten tur ned på mafia-Møller..

Men jaja :)

Satser på at bilen er på veien ut april!

Jeg tror det er noen greie "Rial Flair" (eller noe sånt) felger jeg får av broren min :)

rial-flair.jpg

Helt greie 15" felger, visstnok ganske fin, og med nesten splitter nye dekk ;)

Blir bra med coilovers :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nok en gang fått bekrftet at jeg har sterke hender..

Kjøpte en slik Oljefilter-tang-ting fra Biltema i går, for å få av et oljefilter soms att bom fast etter at jeg bare fikk skrudd det halvveis av for hånd.. ;)

Slik endte den opp;

IMG_0724.jpg

IMG_0725.jpg

prøvde også å hamre et skrujern gjennom filteret for så å vri det rundt, men skrujernet ga opp det også :D

Hva f**n skal jeg gjøre nå?

Noen som har noen gode tips? :)

Kjøper IKKE ei ny slik tang.

Oljefilteret har ikke en sylider-form lenger, for å si det sånn. Ligner mer på frokostblanding.

Også, skal kjøpe nye blinkers til fangerne..

Skal jeg gå for svarte eller klare blinkers? :)

Disse;

KGrHqMOKjEE330-cMbBNgU6QT2Q_1.jpg

eller disse?

KGrHqRlwE3JjG2l1BN-JvsQcm0_1.jpg

har lyst på klarglass men tror at svarte hadde stått best til resten av lykteglassene, ettersom jeg har svarte sideblinkers og GTi-baklykter ;)

Endret av Eilif9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..

Nå er filteret helt maltraktert, ser ikke noen annen løsning enn å skifte ut hele filter-festet med mindre noen av dere har noen smarte metoder eller pappsen finner på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ta bilde, men det ser snart slik ut;

4003718906_28d921baea.jpg

Men også litt gode nyheter, har fått på plass de nye knappene! Gjør en stor forskjell, mangler bare CD spiller nå :)

IMG_0727.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider