Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Ja, gassere liker ikke trykk over 0.25 bar. Ledningene til monojeten stripses opp et egnet sted, de trengs ikke lenger med gasser.

 

Ang radiatorvifta, sjekk sikring, termobryter på radiator, vifterelé og selve viftemotoren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror det er viftemotoren..

har sjekket sikringen, skal sjekke termobryteren men vet ikke hvor viftereleet er..

Skal prøve å kople opp viftemotoren direkte til batteriet, om den ikke funker da blir ny bestilt :)

Venter også på ny overflow-tank og sotede blinkers.

Tror faktisk ikke at kostnadene på prosjektet mitt har passert 10 000,- enda, haha ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men la oss nå si at jeg har fått tak i en slik weber som du har i den turbotråden, (den første) kam, portet topp, og simons grenrør og 2" hele veien bak, må jeg da skifte bensinpumpe?

 

Hvorfor Simons grenrør, som er serieprodusert på den måten i stedenfor ett ordentlig grenrør som er direkte avstemt til din motor og forbedringene som er gjort?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hester ville automatkassa klart?

Og om jeg kom meg opp på en 140-150 hk, må jeg sette på større bremser for å få det godkjent da? :)

Skal legge ut noen bilder av bilen litt senere.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell akkurat nå i dag blitt levert en Golf GTi 16v på Toten bilopphuggeri. En kompis av meg har akkurat drevet å sett litt over den med slegge, men bremser er fortsatt intakt ;)

 

Hvis ikke så kan man vel kjøpe bremseklosser fra f.eks AP-Racing og kanskje noen forsterkede bremseskiver til G2 for å få den godkjent? Gjorde det til Audi'n og Velox fortalte meg at dette var mer enn bra nok for mitt oppsett ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vil det nok alltid være, når man har funnet en "standard" på hvordan ting skal være.

Bmw E30 er jo også kjent for Brock B1 og det er ikke foruten grunn akkurat! Det er drittøft rett og slett.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh, Borbet blir litt slap synes jeg ja.. Vil ha noen skikkelige vulgære felger :D

Noen breie 9x16 felger med dekkstrekk.. mmhm.. :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til Topic.

Har jo enda problemer med at motoren går varm :(

Har bestilt ny påfyllingstank, da denne ikke var tett, og den lakk vann ut av en skjøt, satser på at ny tank vil forhindre dette..

 

MEN radiatorvifta går ikke, så når motoren går på tomgang så går den varm har prøvd å kople viftemotoren direkte til batteriet. Den går ikke rundt, men jeg mistenker at det kan være pga at den tredje ledningen er fra en temp-måler lenger nede på radiatoren, som sier til vifta når den skal starte :wonder:

 

Så det første jeg gjør er å prøve å skifte den sensoren, men klarer ikke å finne den på ebay eller noe.. Og den ser så vanskelig å få ut :blah:

Har sjekka sikringa under dash'en men den så grei ut.

 

Der sitter den, langt nede på radiatoren

IMG_0908.jpg

 

Som dere her ser, så er radiatorvifta kopla gjennom den sensoren der ;)

IMG_0907.jpg

 

Noe hjelp med dette?

Den sensoren ser ikke ut til å kunne ta ut i det heletatt, vet ikke jeg, må jeg ha ny radiator?

Hvordan finner jeg ut hva som er gåent? :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår