Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette ser bra ut! Mangler bare toppen nå da. Klarer du å bygge opp den også med ventiler, løftere osv? :p

Holder på, har prøvd med tannhjul som driver en kamaksling men det blir for mye friksjon.. Skal se om jeg finner på noe smart :)

Blir vel pushrod-system ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! :D Blir det mye komp med runde stempel i firkantede sylidre? ;))

Takker :D

Er vel ikke spesielt mye kompresjon uten toppblokk og med firkantede sylindre nei.. Men får se om jeg finner på noe artig med kompressoren for å få opp litt turtall enn den elektriske motoren klarer ;)

Helt utrolig!!

Ganske så stilig ja! :)

hva heter sangen i den filmen?

Creedence - Fortunate son :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! :D Blir det mye komp med runde stempel i firkantede sylidre? ;))

Kan jo bygge noe i likhet med Vankelmotor da evt. Greit nok i stedenfor 3kantede roterende stempler så må det bli 4kantede som går opp og ned som en standard motor.

Altså med Vankel så tenkte jeg da at dem har gårr den utradisjonele veien i forhold til bevegelige deler som går opp og ned som vi kjenner til i stort sett det meste av biler :O)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bygge noe i likhet med Vankelmotor da evt. Greit nok i stedenfor 3kantede roterende stempler så må det bli 4kantede som går opp og ned som en standard motor.

Altså med Vankel så tenkte jeg da at dem har gårr den utradisjonele veien i forhold til bevegelige deler som går opp og ned som vi kjenner til i stort sett det meste av biler :O)

begynne å bil bra den bilen din ja:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått mail fra P&R om at ringen skal være sendt, den forrige kom aldri fram. Omd en ikke ligger i postkassa i morgen så ble jeg bedt om å ringe dem :)

Har også skiftet vanntemperatursensor, den nye fungerer flott :D

Så, det som gjenstår før EU kontroll er;

- Justerings-ring til coilovers

- Skifte av håndbrekkvaiere

- Lufting av bremser

- Litt frieksos

Tror deb skal gå fint gjennom uten problemer :) Men man vet aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tok ut begge framsetene i Golfen i dag :)

IMG_1083.jpg

Understellet;

IMG_1076.jpg

Så etter under mattene, og heldigvis, null rust! :)

IMG_1079.jpg

IMG_1080.jpg

Benyttet anledningen og koplet opp et batteri til den elektriske høydejusteringen, å begge setene, og til min store fornøyelse så fungerte begge helt fint :D

http://www.youtube.com/watch?v=_wXgDfSv304

Men jeg har jo ikke kablene til de, så jeg leita litt på nettet, men fant ingenting.. De er visstnok ganske sjeldne.

Så, om noen har slike kabler, så si ifra! :D

Eller, om noen har noen forslag til hvordan å lage egne kabler, så si ifra da også! :)

Og håndbrekk kablene sitter fast i tollen, og jeg drar til USA på Torsdag så det kan bli en liten stund til neste update. ;)

Skal også melde fra om at jeg kom inn på første ønsket mitt på videregående, blir elektro til høsten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med førstevalget på skole!

Litt usikker, men det er mulig du kan få tak i kabler og tilhørende kontakt til setet hos Møller om dette er originale stoler til golfen din.

Ellers så får du bare søke på ebay.de, .com, .co.uk osv. Er da rart om ingen skulle ha noe slikt liggende å slenge også :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Har søkt på ebay. finner ingenting.. Og siden det koster 800 kr for en ny sidepute så antar jeg at kablene ikke er spesielt billige, men kan jo spørre hos møller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjoere det saa vanskelig? Setene har jo brytere? Da trenger du jo kun tilfoersel av stroem, og jording. Trenger ikke original ledning og kontakt. Klipp av den kontakta som er der, og sett paa en ny, og kjoer jording til feste av setet og + til f.eks tenninga eller stereo.

Dersom de 800,- er for ny sidepute til Recaroene dine, saa vil jeg si at det er grise billig, og utrolig dersom du kan faa de i samme farge!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider