Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

800,- bare for skummet, brukt, uten stoff :)

 

Ja, det funka jo fint når jeg kopla de opp direkte til batteriet, men de skulle vel helst kanskje vært koplet til sikringsboksen under dash'en? :)

Kan ikke nå mye med slikt, må jeg ha noen slags sikringer og da eller?

Eller er det bare å kjøre en redneck fix og bare kople de opp direkte til batteriet?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

800,- bare for skummet, brukt, uten stoff :)

 

Ja, det funka jo fint når jeg kopla de opp direkte til batteriet, men de skulle vel helst kanskje vært koplet til sikringsboksen under dash'en? :)

Kan ikke nå mye med slikt, må jeg ha noen slags sikringer og da eller?

Eller er det bare å kjøre en redneck fix og bare kople de opp direkte til batteriet?

 

Greit med sikring ja. Du kan jo se om du har noen ledige kurser i sikringsboksen din, og tyvkoble deg inn paa en av disse. Mange biler har ledige kurser til f.eks aircondition, el.vinduer, sentrallas mv..

Alternativt legger du opp en ny plussledning i fra batteriet til det foerste setet, og saa en ledning med pluss fra det ene setet over til det andre. Sikringen kan du da sette ved batteriet. Du ser sikkert paa elektromotoren til setet hvor mange amp motorene driver, og bruker sikkring etter det.

Du kan sikkert bruke plussen fra tenningslaasen ogsaa, da vil setene kun virke naar du har paa tenninga.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltaone; Det med å legge plussledning til batteriet høres ut som noe som jeg kan klare :)

Satser på det, men da må vel sete jordes et eller annet sted i gulvet/nærmeste metall?

 

ThomasEK; Se etter litt lenger opp ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltaone; Det med å legge plussledning til batteriet høres ut som noe som jeg kan klare :)

Satser på det, men da må vel sete jordes et eller annet sted i gulvet/nærmeste metall?

 

ThomasEK; Se etter litt lenger opp ;)

 

Jeg vil tro at det er lettest aa jorde i ett av setefestene i gulvet...? Evt i samme jordings punkt som sigarett tenneren kanskje?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Er da hjemme igjen fra en super tur i USA :D

Har hatt litt å henge fingrene i, så har ikke fått gjort så mye med golfen, men litt da.

Har satt inn setene igjen, og fikset (håper jeg) vannlekasjen fra radiatoren.. Jeg hadde ikke strammet den nye vanntemp. måleren godt nok. :thumb

Men skal kjøpe kabler og sikringer til å kople opp recaro setene :)

Tror folket at det å kople de rett til batteriet med en 20 amper sikring gjør susen? :)

Skal også få kjøpt håndbrekkabler, da de vi bestilte aldri kom..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er nye håndbrekkabler skiftet og håndbrekket fungerer utrolig nok :D

Og de Recaro setene er blitt koplet opp, og de fungerer utrolig nok også! :)

Så nå mangler det bare lufting av bremser før det blir EU-kontroll ;)

Noen tips på lufting av bremser?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig. Start som sagt bak på hjulet lengst unna br.kraftforsterkeren, videre til andre bakhjul, så gjør du samme prosedyre foran, hvor du også begynner lengst unna br.kraftforsterkeren ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta bilen i går og lot den få opp litt temperatur for første gang på over en måned.. nesten to. Har startet den en par ganger, men bare i et minutt eller to.

Først gikk den bare på to i ca 10 sekunder, så gikk den over til tre, og den gikk på 3 asylindre i flerfoldige minutter før den endelig gikk over til alle 4.. :doh

Noen som vet hva som kan være grunnen? :)

Har tenkt lenge på dette med og skifte rotor og div. småting angående tenninga.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det :thumb

I første omgang blir det fordeler lokk og rotor. Får se om det ordner seg da, hvis ikke blir det vel kjøpt inn nye plugger og i verste fall nye ledninger :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår