Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg treng hjelp!!

EU kontroll skal da bestilles, men har et problem..

Bilen trenger eu kontroll, hjulkontroll og lysjustering, og sikkert lastventil justering. :)

Men siden jeg har installert coilovers så må jo de skrives inn i vognkortet..

Så da lurer jo jeg på, hvilke av disse kommer først? :alacocaina

Skal bilen eu godkjennes FØR eller ETTER at coiloversene er skrevet inn i vognkortet? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg treng hjelp!!

EU kontroll skal da bestilles, men har et problem..

Bilen trenger eu kontroll, hjulkontroll og lysjustering, og sikkert lastventil justering. :)

Men siden jeg har installert coilovers så må jo de skrives inn i vognkortet..

Så da lurer jo jeg på, hvilke av disse kommer først? :alacocaina

Skal bilen eu godkjennes FØR eller ETTER at coiloversene er skrevet inn i vognkortet? :)

Du kommer ikke igjennom eu kontroll hvis senkesettet ikke er godkjent i vognkortet. Så da må det bli etter dem

Har blitt skrevet inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hiver jeg meg bare inn her, hvist jeg setter på coil's og tar 2-hjulskontroll, skal jeg da bare ringe og bestille time til godkjenning av coiloversa? eller er det det samme som eu-kontroll, altså at de går over hele bilen?

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hiver jeg meg bare inn her, hvist jeg setter på coil's og tar 2-hjulskontroll, skal jeg da bare ringe og bestille time til godkjenning av coiloversa? eller er det det samme som eu-kontroll, altså at de går over hele bilen?

Biltilsynet skal sjekke dokumenter og at dette stemmer overens med minimums hoeyder paa bilen. Er de happy skrives dette inn i vognkortet. De sjekker ikke resten av bilen samtidig, eller dvs dersom du kommer inn med bilen paa henger eller proeveskilt, saa sjekker de ikke mer. Kommer du inn med registrert bil og de ser en masse andre feil saa kan de jo selvsagt reagere.

De forskjellige biltilsynene kan praktisere forskjellig. Dere boer ringe inn og spoerre om hvilken fremgangs maate de liker. Er fullt mulig at biltilsynet vil at du skal soeke om godkjenning, foer du setter paa senk.

Bilen til traadstarter er snart bedre enn ny..

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltaone: Det skal ikke på noen som helst måte være nødvendig å ringe biltilsynet og føre en dialig med dem for å montere coilover. Har aldri hørt om noen som har gjort dette eller blitt nektet å få dette godkjent pga manglende søknad ;)

Eilif9: Monter settet, juster det til en grei høyde, ta 4hjulskontroll, kontakt biltilsynet og be om time for å skrive inn coilover i vognkort. Spør dem samtidig hva som er minimum avstand fra bakken og opp til f.eks eksosanlegg eller lignende. Mener jeg har hørt 11cm, men vil ikke si noe sikkert, da jeg har hørt andre ting også. Etter at settet er godkjent i vognkort tar du eu kontroll. Du kan, om du er "heldig" finne ett verksted som ikke tar dette så tungt med coilover, som gjør at dem kan godkjenne bilen samtidig som dem tar firehjulskontroll, uten at du har godkjent coilover i vognkortet. Veit det er en del slike verksteder rundt om. Derimot så anbefaler jeg deg å få dette godkjent, sånn at du kan kjøre med trygghet og ryggen fri fra å bli stoppet senere og da må inn til BT for kontroll senere ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Men jeg ville jo helst tatt hjulkontroll + lysjustering + eu godkjenning på et og samme verksted på samme timen, istedet for å ta firehjulskontroll, kjøre på biltilsynet for å skrive inn coilvoerseneå, for så å kjøre tilbake til verkstedet for å få lys osv justert + eu kontroll.. :)

Om dere skjønne :thumb

Krever de at du ahr tatt hjulkontroll for at de skal skrive inn coilvoersene i vognkortet?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Men jeg ville jo helst tatt hjulkontroll + lysjustering + eu godkjenning på et og samme verksted på samme timen, istedet for å ta firehjulskontroll, kjøre på biltilsynet for å skrive inn coilvoerseneå, for så å kjøre tilbake til verkstedet for å få lys osv justert + eu kontroll.. :)

Om dere skjønne :thumb

Krever de at du ahr tatt hjulkontroll for at de skal skrive inn coilvoersene i vognkortet?

Jeg forstår frustrasjonen din. Desverre så må det gjøres på denne måten at du tar hjulkontroll, reiser på BT og skriver inn coilover før du kan ta eu kontroll. Lysene dine skal også stilles inn riktig mens dem tar hjulkontroll. Kontrollseddelen for hjulkontroll må fremlegges hos BT, sånn at dem ser at dette er blitt gjort.

Det kan hende du kan være så heldig at samme verksted kan ta hjulkontroll, lysjustering og eu kontroll FØR coilover er skrevet inn i vognkort. Det må du evt ta med verkstedet og høre om dem vil være med på dette, da det egentlig ikke er lov.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltaone: Det skal ikke på noen som helst måte være nødvendig å ringe biltilsynet og føre en dialig med dem for å montere coilover. Har aldri hørt om noen som har gjort dette eller blitt nektet å få dette godkjent pga manglende søknad ;)

Eilif9: Monter settet, juster det til en grei høyde, ta 4hjulskontroll, kontakt biltilsynet og be om time for å skrive inn coilover i vognkort. Spør dem samtidig hva som er minimum avstand fra bakken og opp til f.eks eksosanlegg eller lignende. Mener jeg har hørt 11cm, men vil ikke si noe sikkert, da jeg har hørt andre ting også. Etter at settet er godkjent i vognkort tar du eu kontroll. Du kan, om du er "heldig" finne ett verksted som ikke tar dette så tungt med coilover, som gjør at dem kan godkjenne bilen samtidig som dem tar firehjulskontroll, uten at du har godkjent coilover i vognkortet. Veit det er en del slike verksteder rundt om. Derimot så anbefaler jeg deg å få dette godkjent, sånn at du kan kjøre med trygghet og ryggen fri fra å bli stoppet senere og da må inn til BT for kontroll senere ;)

Hvordan skal han faa dette skrevet inn i vognkortet? Etter hva jeg har faatt med meg saa har ikke traadstarter registrert bilen i sitt navn ennaa, kun reg salgsmelding.

Nei, hoer paa onkel deltaone, og ring biltilsynet foerst, og hoer om hva du skal gjoere. Den som skal EU teste bilen maa ha et dokument som sier at biltilsynet har godkjent senkesettet. Har du ikke registrert bilen i ditt navn saa blir det heller ikke skrevet noe vognkort foer du har faatt bilen EU godkjent og reg i ditt navn. - I allefall ikke dersom frist for ny EU godkjenning er utgaatt.

Har du regget bilen i ditt navn med nytt vognkort, saa er det ikke noe problem.....

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså nå begynner ting å hope seg opp..

Nei, vi har ikke betalt omregistreringsavgift.

Ja, fristen for EU kontroll er gått ut for 2 mnd siden.

Bilen er, og kommer heller ikke, til å være registrert på meg, jeg er bare 16, det er fattern som tar seg av registrering osv. :)

Jeg må nok ta meg en telefon til BT og høre om hva for en fremgangsmåte jeg skal bruke :)

De krever vel ikke at coilvoersene er skrevet inn for å ta hjulkontroll, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider