Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

De krever vel ikke at coilvoersene er skrevet inn for å ta hjulkontroll, vel?

Hjulkontrollen tas akkurat fordi du har montert coilover eller senkesett ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir dettee rett rekkefølge?

1. Verkstedet - hjulkontroll og lysjustering

2. Kjører til BT, får skrevet inn coilvoersene.

3. Tilbake til verkstedet, Eu kontroll.

4. Få utstedt nytt vognkort.

Høres det riktig ut? :)

Faen å komplisert det skullj vårra

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dettee rett rekkefølge?

1. Verkstedet - hjulkontroll og lysjustering

2. Kjører til BT, får skrevet inn coilvoersene.

3. Tilbake til verkstedet, Eu kontroll.

4. Få utstedt nytt vognkort.

Høres det riktig ut? :)

Faen å komplisert det skullj vårra

Var jeg deg ville jeg ha spurt verkstedet om de kan ta EU testen samtidig med pkt.1. Du vil da trenge etterkontroll pga coiloverene. Spoer om de kan etter-godkjenne den gratis for deg etter at du har faatt biltilsynet til aa godkjenne settet. Da trenger du jo ikke ha med deg bilen mer enn en gang til verkstedet. Hvis ikke, saa maa du ett par turer innom verksted ja. Mitt verksted ville ha sagt ok, men jeg legger igjen endel kroner hos dem, da jeg har endel biler.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verksted ville ha sagt ok, men jeg legger igjen endel kroner hos dem, da jeg har endel biler.

Akkurat. Du legger igjen pengene dine der, mens vi skrur for harde livet selv for å få endene til å møtes :p

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eilif9: Ja, dette er riktig rekkefølge. BT kommer nok til å skrive ut ett midlertidig vognkort, som du kan vise hos verkstedet for å bevise at settet er godkjent i vognkort ;)

Ordinært vognkort kommer i posten etter hvert. Om jeg ikke husker helt feil så blir prisen for visning hos BT med nytt vognkort ca 470,-

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Du legger igjen pengene dine der, mens vi skrur for harde livet selv for å få endene til å møtes :p

Dersom du har 10 biler, saa blir det kanskje litt EU tester innimellom? Og ofte er det mye spart i tid paa aa la verkstedet bytte f.eks ett endeledd, dersom det er det som skal til for at den blir EU godkjent, istedenfor aa kjoere til mekonomen for aa hente delen, hjem og skru, tilbake til verkstedet, og deretter betale for etterkontroll........... si si?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny eksostupp er da sveist på plass :)

DSC_0101.jpg

Ble ikke så altfor verst..

DSC_0102.jpg

Montert på bil :)

Har fortsatt noen små lekkasjer i eksosanlegget.. Noen som tror det kan bli et problem på EU?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like før jeg bare legger ut bilen for salg og selger til høystbydende, blri så lei.

Har latt den stå ut i en dag, med kraftig regn..

I dag når jeg satt meg inn, så var det ca 3-4 cm med regnvann i gulvet på passasjersiden, for en fin overraskelse :D Ganske så deprimerende..

Har en mistanke om at det er vindus-lista som er årsaken, da den mangler en liten bit, ser ut som noen har tatt seg et jafs av den.. Antar at vanner renner nedi døra og inn i bilen, for ejg finner ingen våte merker ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :)

Det blir nok ikke skilt i år heller, tror jeg tar den inn på verkstedet i vinter og fikser/lakkerer div. :)

Her er da de nye planene;

- Lakkere div. bakstilling m.m

- Fikse lekkasjen som jeg nettop fant

- Skifte div. pakninger i toppen

- Skifte vannpumpe

- Ny termostat

- Lakkere bremseskjold

- Slipe/lakkere festene til de rustne '90 fangere

- Skifte div. foringer i for/bakstilling

- Div. lakkering av bærearmer osv.

- Skifte fremre motorfeste?

Så får jeg noe å gjøre i vitner og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skulle bare stille et lite spørsmål før jeg lufter bremsene for siste gang :)

Det vi helte på var DOT 4+.. Men i Haynes manualen står det at bilen kan ta opp til DOT 4. Spiller det noen rolle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider