Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Ja, har da problemer med kjølesystemet..

Før høstferien tømte jeg på motorblokktetning fra Biltema for å stoppe en eller annen lekkasje, og det funket fint :)

Så har bilen stått, med denne gugga i kjølesystemet (med vann så klart) mens jeg har vært i Frankrike i ei uke.

I går tappet jeg kjølesystemet for vann, og fylte på. Det gikk kanskje 1-2 L vann på, før det var tilsynelatende fullt.. :hvaskjera

Har tappet av og fylt på vann sikkert 5 ganger etter dette, men samme resultat. Ca 1 liter vann på før det går opp til "max" merket.

Prøvde å varme opp motoren litt, kjørte litt fra og tilbake, og tanken var plutselig gått fra "max" til fylt helt opp til randen så vannet fosset ut overflow ventilen så det både dampet, kokte og sprutet :well:

Tømte på litt radiatorrens i dag, kjørte den varm, med samme resultat.. Tappet av, og fylte på vann. Denne gangen gikk det ca. 3L på, men VELDIG sakte. Prøvde å kjøre den varm, med samme resultat, vann helt opp til påfyllingslokket..

Det er også en svak "hvine"-lyd fra vannoumpa, usikker på hva dette kan være, får inntrykk av at et eller noe er tett.

På tide å skifte vannpumpe/termostat?

Noe hjelp her? :cool:

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takktakk, er til salgs :) Nei, er ikke parklys..

Men her er link;

SMOKED INDICATORS NEW FOR BIG BUMPER VW GOLF MK2 JETTA|eBay

Funker bra, lyser skikkelig orange, så du får ikke problemer med de :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei av bilen, orker ikke noe mer.. Dessuten så har jeg lyst på pickup :)

Må dessuten ha 4x4 for å komme opp til huset vårt om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet har da fått nytt liv, da han som visstnok skulle hente Golfen "i løpet av uka" (dette sa han på mandag) enda ikke har kommet.

Så, har derfor bestemt meg for å gjøre en grundigere jobb :)

Har begynt å plukke ned fronten, for å skifte vannpump/termostat og lakkere div. plast osv :)

IMG_1655.jpg

IMG_1657.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i helvete skifter man vannpumpe?

Må man av med den servopumpe-tingen som er montert over vannpumpa slika t den er 100% utilgjengelig for et vanlig menneske? :well:

See på bildet ovenfor, den tingen som er rett nedenfor dynamoen.. Til venstre for oljefilteret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det ble gjort for lenge siden :)

Tror jeg.. hehe..

Men lurer virkelig på dette med vannpumpa, er det noen som vet?

Er Quattro73 i live? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det! ;)

Den greia montert over vannpumpa var bare no' hokus pokus, et eller annet slags varmeskjold eller noe.

Har tatt av den og dynamoen, så tar jeg fatt på vannpumpa i kveld :)

Så får vis e om jeg får utført noen av planene mine de neste dagene;

- Lakkering av det mystiske varmeskjoldet

- Lakkering av ynamo

- Lakkering av trimlister

- Lakkering av plast på frem-og bak-fanger

- Skifte dynamo-reim

- Skifte av pakning mellom bunnpanne og motorblokk samt lakkering av olje-filter braketten siden olja blir tatt ut likevel

- Div. generell lakkering

- Bestilling av bremselastregulator.

Og sikkert mye annet jeg har glemt :)

Forresten, 90 fangerne er noen svin å få av.. Hvordan tar man de av? er de bare klipset på på innsiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av vannpumpa, nå blir det bytte av vannpumpe, termostat, dynamoreim og servo-og vannpumpe-reim :)

Bilder fra dagens seanse;

IMG_1664.jpg

IMG_1665.jpg

Vurderer nesten å ta regreima i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw: Hvorfor skal du lakkere svarte lister rundt bilen? Hvis dem er blitt grå så kan du bruke en varmepistol for å få dem svarte igjen. Mye mulig en hårføner avgir nok varme for å få det til også. Anbefaler deg i hvertfall å ta den av bilen, sånn at lakke ikke koker ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider