Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Zyntex; Har brukt plastfornyer, funket bra, men ble ikke heelt som forventet :) Fremfangeren ahr dessuten et fint hakk i seg, som jeg antar kan sparkles (?) for så å bare lakkere plasten på nytt igjen siden jeg har lyst å gjøre det uansett ;)

Deltaone; Regreima ble aldri tatt, og er litt bekymret for at det er den samme regreima som står på som bilen ble levert med fra fabrikke, hehe.. Men tror ikke regreima blir tatt likevel, timinga går vel til helvete, hehe :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tipset, fikk de av :D

Så har nå skiftet termostat, da vannpumpa såg helt grei ut så gidda jeg ikke skifte den.

Holder for øyeblikket på med demontering av h. framskjerm, men finner ikke de 2 siste skruene :well:

Har skrudd ut alle, unntatt de to som sitter nærmest/oppimot døra.. Jeg finner de rett og slett ikke. Noen tips? :)

Kommer bilder i morgen.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaaa....

Har da skiftet termostat og satt sammen alt igjen.

Kjørte litt frem og tilbake, og det kom ikke akkurat som noe sjokk at bilen kokte. :well:

Skjønner fint lite.. Nå har jeg skiftet radiatorviftemotor, temp.sensoren til vifta, påfyllingstanken og termostaten..

Men et tegn er vel det at radiatorvifta ikke starter når den begynner å bli varm, hva betyr dette? Trenger jeg ny tempsensor igjen? ;)

Kan prøve å sette i den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de boltene som holder framskjermene sitter mot døra ja, ta av innerskjermen også må du vell skrape litt karosseri kitt så skal dem komme fram:) også er det en under framskjermen også , på kanalen :)

det med kokinga, prøv å tvangstyr viftene, men ikke ødelegg ledningene såpass at du ikke kan sette det sammen igjen slik det var org. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RsTurbo94; Takk, skal sjekke ;) Ja, skal prøve å kople vifta rett på batteriet :)

Deltaone; Fikk fylt på mye mer vann denne gangen. Kan godt være, men hva er det å gjøre med noe slikt?

Endret av Eilif9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den vifta går det jo ann til nød å koble opp ledninger direkte til den, gjennom sikkring også ha en vippebryter inni bilen som starter den.

Dette med kjølesystemet, fikk du rensa det skikkelig etter at du bytta toppakning? Bleier å bli olje i kjøleveska endel ganger, når toppakninga går... Jeg pleier å kjøre motoren varm et par ganger med "sunn" oppvasktabletter på kjøletanken etter byttet ;) Bare løs den ut i varmt vann i en flaske også heller du på ;) Og etter å ha kjørt bilen varm, gjerne et par ganger, tapper du det ut.

Dette funka iallefall gull på en bil jeg bytta toppakning på! ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den vifta går det jo ann til nød å koble opp ledninger direkte til den, gjennom sikkring også ha en vippebryter inni bilen som starter den.

Dette med kjølesystemet, fikk du rensa det skikkelig etter at du bytta toppakning? Bleier å bli olje i kjøleveska endel ganger, når toppakninga går... Jeg pleier å kjøre motoren varm et par ganger med "sunn" oppvasktabletter på kjøletanken etter byttet ;) Bare løs den ut i varmt vann i en flaske også heller du på ;) Og etter å ha kjørt bilen varm, gjerne et par ganger, tapper du det ut.

Dette funka iallefall gull på en bil jeg bytta toppakning på! ;)

Oxo greit med frostvaeske slik at motoren ikke ruster i kjoele-kanalsystemet. Ser nesten ut som at du kun har hatt paa vann. Ang vifta: fant ikke du ut av det tidligere...?

Greit aa forsoeke med SUn, men er noe grodd skikkelig igjen saa faar du kjoept radiator rens... (ikke radiator tett for guds skyld).

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vann i radiatoren ja, sjekket det da den var ute :)

Ja, så klart har jeg bare vann på systemet, jeg gidder ikke å tømme på frostvæske til 150,- kr som bare lekker ut igjen.

Skal prøve radiatorrens ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oxo greit med frostvaeske slik at motoren ikke ruster i kjoele-kanalsystemet. Ser nesten ut som at du kun har hatt paa vann. Ang vifta: fant ikke du ut av det tidligere...?

Greit aa forsoeke med SUn, men er noe grodd skikkelig igjen saa faar du kjoept radiator rens... (ikke radiator tett for guds skyld).

Kjøleveske er et must! Denna "sun" veska bør byttes ut med kjøleveske samme dagen! ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider