Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Jo, det skal jeg fortelle deg.

Da må du først ha et slikt "tenningslys" som du får kjøpt på Biltema, dette synes jeg å huske at har en prislapp på 299,-.

Hekt den store klypa på en av tennkablene, og den røde på det positive uttaket på batteriet, og den svarte på det negative. Deretter løsner du fordeleren nok til at den kan vris rundt.

 

Bare en liten kommentar... Klemmen fra tenningslampen må koples på pluggledning til sylinder 1 eller 4, fortrinnsvis sylinder 1. Om ikke vil man aldri kunne se gradmerkingen på svinghjulet da de er 180 grader feil ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer, Quattro73.

Men er det ingen som vet hva som kan være problemet med golfen?

Den er jo så rar..

- Radiatorvifta starter bare når det passer seg

- Vannnivået i påfyllingstanken går opp og ned som bare rakker'n

- Øvre radiatorslange er glovarm men den nederste er så og si kald

- Temperaturmåleren på dashbordet går ikke over midten, men det damper og koker opp fra påfyllingstanken

 

Har full kompresjon på alle sylindre, så gåen toppakning er utelukket.

Har enda ikke prøvd uten termostat, men skal plukke av vannpumpa i morgen, da jeg må ha ut en av pakningene slik at jeg får levert tilbake den "nye" termostaten jeg kjøpte på Biltema her forleden ;)

Har sjekket at vannpumpa går rundt, mens den var ute av bilen.

Vil helst få ordnet kjølesystemet så fort som mulig, da jeg begynner på bremsene snart :) (nye bremseslanger, også skal jeg se om jeg får løsnet bremselastregulatoren)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck hele greia, jeg tar ut motoren om skifter alt jeg klarer ;)

Har påbegynt demontering, mangler bare å løsne akslingene fra girkassa, og motorfestene selvsagt, før jeg kan løfte motoren ut av bilen :)

dere husker forresten at jeg fylte på 3 liter kjølevæske og 3 liter vann, og kjørte bilen litt?

Vel, i dag tappet jeg av kjølevæska, og gjett hvor mye som faktisk kom ut til sammen.. Kanskje 1 dl. haha :)

 

IMG_1693.jpg

 

IMG_1694.jpg

 

Tok jo ut radiatoren og sjekket om vannet gikk gjennom, og ja, det gjorde det :)

 

IMG_1698.jpg

 

Forresten, noen som vet hva denne egentlig er? Den sitter montert over (den dekker) vannpumpa.

 

IMG_1695.jpg

 

Har også sveiset meg avstiver til bakdemperne :) Har sparkla den, så blir det lakkering i kveld :D

 

IMG_1700.jpg

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du heller paa 6 liter og 1dl kommer ut, og ingen vann i olja? og bra komp? Hoeres nesten utrolig ut? Hvor har vannet blitt av? I spylertanken?

 

Ja, nettop. En del må ha kommet ut av påfyllingstanken, men over 6 liter kan UMULIG komme ut av den.. Men skal tappe av olja når jeg får ut motoren, om ikke før, for jeg må skifte bunnpannepakning, da får vi se om det er vann i olja ;) Men tviler sterkt på at det er det..

Jeg dro jo av toppdekselet her om dagen, og det såg helt fint ut, ikke noe grå gugge eller noe. Olja har også normal farge på dipsticken, men må legge til at det er ltit mye olje på motoren, da olje-nivået er litt over emrket på dipsticken..

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert fint an, men jeg tror ikke automatkassa er så lett å lødte, den veier vel det dobbelte av manuellkassa.. Hehe :) men kommer til å få bruk for motorkrana senere i livet, det er sikkert og visst. En mann kan ikke ha for mye verktøy! Bare for lite! :D

Men hoda, skal prøve å få skiftet så og si nesten alle pakningene i motoren, og lakkere blokka og finpusse litt her og der :)

Deltaone; mistenker auromatkassa litt, da det går 2 slanger inn/ut av den. :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert fint an, men jeg tror ikke automatkassa er så lett å lødte, den veier vel det dobbelte av manuellkassa.. Hehe :) men kommer til å få bruk for motorkrana senere i livet, det er sikkert og visst. En mann kan ikke ha for mye verktøy! Bare for lite! :D

Men hoda, skal prøve å få skiftet så og si nesten alle pakningene i motoren, og lakkere blokka og finpusse litt her og der :)

Deltaone; mistenker auromatkassa litt, da det går 2 slanger inn/ut av den. :)

 

De slangene som gaar ut og inn av automaten gaar nok sikkert til en oljekjoeler vil jeg tro.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår