Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Hehe jo, da er det blitt konstatert at Golfen lider av at en frostplugg har spruttet ut ;)

Er glad for at det ikke var verre, men nå må jeg ut med hele motoren for å hamre inn en ny frostplugg.. Jaja, har heldigvis en frostplugg til overs ;) Motor er påbegynt tatt ut :)

 

Og litt OT for dere som er intr :)

Liten film fra gokart-økten min i dag;

 

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det har du helt rett i at du ser ut til. Men det er pga vidvinkel-linse at det ser så ekstremt ut :) Har bittelitt toe in, men ikke så mye som det ser ut til :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes det så litt farlig ut å ha føttene, så nært forhjula ? :P

 

 

så ut som det var morro ! :)

 

 

btw. synd at du må ut med motoren på Golfen da...

 

Hehe neida det går fint det :) Det er sinssykt morro!

Det er litt synd ja, men får jo øvd meg mye på å ta ut og inn motoren :)

 

Mulig det bare ser slik ut, men har du en ekstrem toe-in på forhjulene?

 

Det har du helt rett i at det ser ut til. Men det er nok bare pga vidvinkel linsa på kameraet som får det te å se slik ut :)

Har litt toe-in, men ikke i nærheten av så mye som det ser ut til, hehe :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er ny frostplugg banket inn og motor satt tilbake i bil. Må si jeg begynner å få teket på det nå :D

 

ALT FUNGERER!!!!!!! :D :D :D

 

For en gangs skyld fungerer alt. Startet med en gang, lekker ikke kjøleveske og kommer seg opp i passelig temperatur helt uten å gå varm eller koke. Radiatorvifta starter til og med!

Nå mangler jeg bare å få tømt på bremseveske og luftet bremsene + en hel del måking av snø før bilen kan prøvekjøres :)

 

Slenger med en liten video :D

Skvatt litt da det smalt så inni helvete fra eksosen at ting begynte å dette ned fra hyller, haha :)

Og ja, motoren var allerede varm før filmen :thumb

 

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på forgassermotorer så kan du ruse motoren ganske høyt, slå av tenninga, pumpe noen ganger på gasspedalen, og på med tenninga igjen. da smeller det så inn i helvette :)

 

blir bra dette nå :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt om den metoden men har aldri prøvd det, hehe :)

 

Men har noen små problemer enda..

Når jeg setter bilen i gir (Drive) så "låser" ikke girspaken seg i D.. Altså at man kan skyve den opp til N eller ned til 2 uten å trykke ned knappen :/ Bilen går også veldig ujevnt når man kjører, virker litt som det er pga kassa.. Men har ikke sjekket om den skifter gir enda :P

Når man gir full gass så skjer så og si ingenting og motor holder på å kveles når man slipper gassen. Rett og slett, bilen føles rar ut.. :/

Noen tips? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt om den metoden men har aldri prøvd det, hehe :)

 

Men har noen små problemer enda..

Når jeg setter bilen i gir (Drive) så "låser" ikke girspaken seg i D.. Altså at man kan skyve den opp til N eller ned til 2 uten å trykke ned knappen :/ Bilen går også veldig ujevnt når man kjører, virker litt som det er pga kassa.. Men har ikke sjekket om den skifter gir enda :P

Når man gir full gass så skjer så og si ingenting og motor holder på å kveles når man slipper gassen. Rett og slett, bilen føles rar ut.. :/

Noen tips? :)

 

Det med girspaken er likt på pontiac'en min også.. tror den skal være sånn, for da er det enkelt å sette den i fri og de lavere girene.! Noen automat biler har en slik sperre at når bilen står i Park får du nesten ikke gitt gass, men er vel ikke det på denne? ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte også.. Kanskje det alltid har vært sånn, jeg vet ikke, har aldri tenkt over det :D

Nei jeg kan ruse så høyt jeg vil i Park ;)

Men bilen går fortsatt ekstremt rart ellers.. Skal prøve å få opp litt fart i morgen og se om den skifter gir skikkelig :P

Har sikkert noe å gjøre med Biltema automatkasseveska, den var da så besett tyntflytende.. :P

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt om den metoden men har aldri prøvd det, hehe :)

 

Men har noen små problemer enda..

Når jeg setter bilen i gir (Drive) så "låser" ikke girspaken seg i D.. Altså at man kan skyve den opp til N eller ned til 2 uten å trykke ned knappen :/ Bilen går også veldig ujevnt når man kjører, virker litt som det er pga kassa.. Men har ikke sjekket om den skifter gir enda :P

Når man gir full gass så skjer så og si ingenting og motor holder på å kveles når man slipper gassen. Rett og slett, bilen føles rar ut.. :/

Noen tips? :)

 

Normalt. Så lenge du ikke kan skyve den i R uten å trykke inn knappen så er alt ok.

Man skal lett kunne sette bilen i N i en tilsvarende situasjon som man trykker inn clutch pedalen med en manuell bil. F.eks ved situasjon ved en seriøs sladd el lignende på glatta..og man vil ha drivhjulene uavhengig av kassa..

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte først også :) Men ble bare så skeptisk fordi jeg aldri har lagt merke til det før, hehe.

Og siden bilen var så rar å kjøre så tenkte jeg kanskje at den hoppet ut av D når jeg kjørte, det kjentes ihvertfall slik..

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har man vært på Biltema og kjøpt seg en jalla lambda-måler til 39,- :)

Og det er gått helt bananas..

Det viser at blandingen går opp/ned, som på videoen. Motoren endrer også turtall, såvidt, i takt med Biltema instrumentet.. Er det noe galt her?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=c7soM4nX_Sc

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår