Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet

Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Ja, det skjer lite her..

Må ut med motoren for 3. gang.. :D

Skulle "bare" skifte lambda, den fungerer ikke som den skal.. Kanskje ikke rart, fordi den var så fastrustet at den mest sannsynlig er den originale lambdaen som bilen kom med fra fabrikken. Og siden jeg er litt ekstra sterk i klypa tror jeg at jeg klarte å rive med meg gjengene i forsøket på å få den ut. Så nå er gjengene mest sannsynlig ødelagt, men lambdaen sitter fortsatt fast. Jeg kan skru den rundt, men den kommer ikke ut.. :P

IMG_0016_zps546e44da.jpg

Mente egentlig å legge ut flere bilder, men Photobucket er "oppdatert", så naturligvis fungerer ingenting lenger.

"If it ain't broke, don't fix it!"

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samekula; ja, på sett og vis. Varm opp føleren på lambdaen med en gassbrenner eller lignende, og mål spenningen over de to kablene. Om det bare er en kanel holder du den ene pinnen på kabelen, og den andre mot gjengene ;)

16vturbo; takk, skal sjekke det ut! ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren ute! (halvveis ihvertfall!) :)

Fikk ut den gamle lambdaen, og det var ikke så ille som jeg trodde :D

De ytterste gjengene hvor lambdaen var skrudd inn i er helt ødelagt, men det er masse helt urørte gjenger lenger inn. Så om jeg hadde kunne fått tak i en lambda som var bare noen millimeter lengre, så hadde det vært flott. Om ikke så tror jeg en ny lambda sitter godt nok tila t den ikke faller ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte det. Fikk ikke tilgang på den ellers..

Men har et nytt problem; speedometer waieren.

Sist gang jeg tok ut motoren glemte jeg å koble den fra, og den ble rever ut fra baksiden av speedometeret..

Jeg har ikke peiling på om den er hel eller ikke, men det ser ut som den mangler en liten bit. Men jeg har ikke peiling på hvordan man skifter denne, må man ut med hele instrumenthuset eller? :)

Fant ny kabel på vwheritage, men den koster 350 kr og tar 7 uker å få levert.. Hmm..

Hva sier de på EU om speedometeret ikke fungerer? :)

EDIT; Passer kabelen til manuell kassa til min automat?

Endret av Eilif9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fiksa speedometerkabelen på sett og vis, hehe.

Men nå som jeg har motoren ute av bilen, bør jeg skifte simmeringen mellom girkassa og motoren nå som jeg har motoren ute? :)

For det er alltid en dråpe olje eller to under mellom motoren og kassa.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, hvis du ser et par sider bakover i tråden så tror jeg at jeg la ut noen bilder på det..

Antar det, for det var litt hvitt gugge under lokket mitt.

Tenkte først det var vann i olja, men det viste seg å bare være kondens etter all småkjøringa mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider